torsdag, maj 11

Måndag å fredag..

... Jag tror jag levt i koma.

Jag vet seriöst inte vart månda-onsdag försvann? Morsan brukar skämta å säga att veckorna går så fort, så de e ungefär måndag å så e de fredag! Lite sån känsla har jag nu oxå. Fast de e bara torsdag idag.

Kan riktigt ärligt säga att jag inte alls hunnit me nånting! Okej, sov en natt hos ma&pa här, då de va avloppsavbrott ti-on, så .. de lixom försvann ett dygn för mig. I måndags fick ja dock satt dom sista pärona, alltså inte päron, utan potatis.

Farsans nån bekant eller nån jobbarkompis eller nåt sånt, har varit pottisodlare, så han hade kommit med en del tips, å gett klartecken att vi kan nog plantera direkt i jorden nu redan. Så vi körde på det! Sen kom ju nattfrosten förstås. Nåjo. De blir va de blir.. !


Päärona blev i alla 3 lådorna, blev 8 st över från att ja lagt i dom 2 större lådorna, så täckte in plastlådan å planterade resterande i den.. ! Sen blev de en "kryddlåda", där gräslöken växer nu, alltså nere i vänstra hörnet, men dom andra kryddorna är inne å mojjar sig ännu, bara gräslöken som blev omplanterad. Ampeljordgubb har vi oxå på prov för att se hur de blir. 

Hade i min vildaste fantasi tänkt att morötterna sku rymmas i samma lådor som pottisarna, men tji fick jag. Sist morsan odla morötter, så ... man kan säga att hon inte direkt hade tillräckligt med växtdjup 😂

Så att jo, så långt e de klart tills kryddorna e redo att flyttas ut. 

Annat då? Jaa... Det har väl stagnerat! Heh :D Har lixom inte ens hunnit kolla vad jag har för planer till helgen, eller om jag e ledig hela helgen. Ledighet sku visserligen nog behövas, meeeen. Kollade nyss, å inte verkar de vara nå speciellt mkt tävlingar på g. En hopp i kurikka, å en dressyr i alahärmä. Jaja, kanske de blir en hemmahelg å försöka få ordning på bohaget å hemsidan. 

Så att sådant på gång nu just :) Få se om ja ens hinner få färdig hemsidan tills säsongen e slut 😂 Står fortfarande å stampar på samma ställe om layouten... Såå.. int vet jag.. Gick iaf med i en wp-grupp på fejjan å en woocommerce, så där ska jag väl nog säkerligen få all teknisk hjälp jag kan behöva! 


Och P.s Beo, sorry, men ja glömmer alltid svara på dina kommentarer! Hoppas du förlåter mig! :D 

1 kommentar:

  1. Anonym07:20

    Kurikka har jag varit till en gång.
    Och du, Du e alltid förlåten. De vet du!

    PoK
    B-O

    SvaraRadera