fredag, oktober 9

Modlös.

Började ett inlägg på lunchen, om otacksamhet. Och att jag var bitter, tvär å inåtvänd.

Nu är det mera.... sådär... Intetsägande. Sitter å lyssnar på Liam Titcombs Landslide, å den funkar riktigt bra just nu. Sådär lagom melankolisk.

Jag förstår inte varför jag är så otacksam ibland, hade ingen orsak till att vara det idag, å jag har ingen orsak nu heller till modlösheten.

Men ändå kommer de såndära perioder då man stannar upp, tänker till, å sen blir alldeles tom. Ena chefen, som tyks vara bra på att se sånt, frågade t.o.m på morronkaffet vad jag funderade på. Skakade bara på huvudet, det var ju ändå inget arbetsrelaterat. Å vad svarar man på en sån fråga, då man egentligen bara är tom?

Det har inte varit en dålig dag, inte ens en dålig vecka. Kom just på att jag fått 3 komplimanger denhär veckan.. ja kanske 4 om man sku räkna den ena.. (vad ja kommer på sådär på rak arm), haft trevliga diskussioner med heting idag osv osv, såndära små saker som muntrar upp en, men ändå... Ändå e man helt håglös.

Snarare vill jag påstå att jag varit rätt salig över mitt jobb den här veckan. Kallt på mornarna, men ack den syn man fått njuta av. ALLT har varit vackert... ! Frost, sol å spegelblankt vatten.

Så jo... Sådant är läget. Om det vankas lika vacker morgon i moron så lär jag nog ta kameran under armen å bege mig ut rätt så tidigt.

Det är ungefär sånthär man fått njuta av varje morgon.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar