onsdag, juli 27

Riktigt jävla surt...!

Det blir ingen fälttävlan vid Nurk i helgen!! ;(

"Inhiberad p.g.a för få deltagare" :( Dessutom va de Evidensia ponicup, aluemestaruus, samt helppo kenttäcup, men int ändå! Riktigt riktigt surt!

Nåja, det här innebär förvisso att jag har 3 dagar extra ledigt denhär semestern! Om de nu int va nå annat denhär helgen... !

Börjar se ljuset i tunneln där uppe oxå, har... i princip.. blåst ut allt ur vardagsrummet. Så gott som allt. Lite möbler e kvar.. typ dom jag inte får ut genom dörren. Kom på den fenomenala idén att köpa genomskinliga förvaringslådor med lock, å därmed får jag bort en heeel del tjafs. Har 2 lådor som det så fint står "Krims-krams" på.

Jag har utsett en plats för kameran och dess tillbehör, men vet inte ännu om det är så praktiskt ställe. Mina garnnystan och sånt tillbehör har 2 bokhyllor. Sen mediciner å toagrejs på toan. Å de e ungefär där då med förvaringsplatser i mitt rum.

Ja, jag har ju ett glasskåp i ena bokhyllan, men va lägger man in ett glasskåp? Inte direkt så att man kanske slänger dit elprylar? Eller kanske väskor? Eller rentav ikeapåsen me skor? Det är det här jag blir så himla frustrerad på, jag har inga förvaringsplatser... Och nyss slog det mig att ja sku kuna ta bort själva glasdörren... näe fan, de va ju glashyllor i skåpet oxå.. Annars hade de ju vart enkelt å ta bort bara dörren, så hade man haft vanliga hyllor, men vafan, de va ju som sagt, glashyllor.. Prkl.

Så jo, iom lådorna då, så fick ja buntat ihop en hel del prylar, å fick nå lediga hyllor i dom inbyggda kläskåpena. Som f.ö har oslipade träplankor som botten, så de e ju int direkt sådär så man lägger dit kläder int... !

Sku måst få tag i ett litet fyrkantigt-ish bord oxå, ti ställ datorerna på. Hade ju fantiserat ti få igång gamla datorn oxå, eftersom de egentligen inte felas den nåt... ännu. Den börja ju bara bli lite gammal. Å även om jag har ett stort skrivbord, så blir de nog liiiite tajt med 2 datorer å 2 skärmar. Har dessutom ett så perfekt hörn, där de sku passa när jag tog bort ena bokhyllan därifrån. De sura i denhär kråksången är att min bror fråga för typ ett halvår sen om jag behöver ett fyrkantigt litet bord. Näe, tyckte jag då.. Men nu sku de minsann ha varit perfekt..! Förstås!

Tror C höll på få värmeslag igår, hon spydde 2 gånger helt omotiverat, så efter andra gången åkte trim-bordet å rakmaskinen fram ganska illa kvickt! Har nog hållit extra ögon på dom i denhär värmen å sett till att dom har färskt vatten både ute å inne, å me jämna mellanrum känt på deras kroppar. T förstår ju att gå i skuggan, men C som vill "va me" så e kanske lite väl länge i solen ibland.. ! Så nu blev dom rakade båda 2! Jag iddes lixom int fundera nåmer på den saken...!

C var så himla duktig, å vi har äntligen hittat en riktigt jävla bra rakmaskin! Tyst som bara va e den, å klipper bra, riktigt smidig att använda. Fast den e större än Picon, så e den betydligt enklare att klippa med! Först satt C å jag tog så mkt ja fick, sen ställde jag upp henne å där sto hon sen precis som ja placera henne! Nosen var lite jobbigare att klippa å fick nog hålla i huvudet, men mkt beröm å godis mellan varven, så gick de nog bra! Lätt var de att raka henne, rent sådär ur päls-synvinkel, värre med T som har typ fårull! Nåja, T e ju powderpuff oxå, alltså inte en naken.

Så jo, hittills har jag inte direkt hunnit njuta av semestern inte. Söndan, då slappa jag på soffan å igår på eftermiddan så satte jag mig ute en stund å sorterade stick-stickor. Men de var ganska snabbt avslutat projekt. Garn borde sorteras nu oxå, så jag får börja placera in det i bokhyllorna, frågan e bara hur jag ska sortera dom. Efter färg, material eller stickstorlek?

Sen blir de å börja städa här nere ikväll, för i morron på morgonen kommer päronen hem. Dom sku sova i vasa natten tills i morron, så dom får komma hem dagtid. Sku bli sånt förskräckligt liv här annars me doggarna.

Nåja, börjar bli dags att ta itu med dagens projekt :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar