torsdag, juli 7

Up to date..

... börjar äntligen hinna ifatt mitt liv. Nästan!

Torde ha alla foton redigerade nu å utflyttad ur husbilen. Har sovit där, då de har varit lite lätt varmt här uppe, men den ska på service idag, å sen ska ma&pa börja packa inför deras resa om 1,5 vecka.

Hoppas infernaliskt mkt att mina kommande semesterpengar räcker ti kameran, sen blir det eventuellt ett nifty-fifty, å sen jäklar va ja ska leta lägenhet då. Okej, måst väl spara upp nån buffert visserligen, men tusan va de ska bli skönt å flytta!

Tyvärr ser det väl så illa ut att de blir sådär lagom till hösten när alla studeranden ska ha läggor oxå, men nåja. Så ni kära vänner (de får man tydligen inte skriva i en blogg läste jag nyligen), kan ju hålla ögon å öron öppna för en 2a.

Idag/ikväll blir det att virka så virknålen pyr, ska ha klart några ponnisar till den 17e, å har varit liiite lat på den sidan. Bubblans Ponnystall (gå gärna in å läs!) kommer att finnas på storloppiset å sälja både käpphästar och virkade ponnisar, som överskottet går till gott ändamål, för att barn med speciella behov ska kunna rida och pyssla med hästar! :) Så jag tycker allt ni kan köpa nånting! :D

Enda krångliga är att ja har mera vinst på mindre ponnisar, men ack när mina fingrar int gillar så pilligt å påtigt. Har så mkt lättare å virka dom större, men de garnet är lite dyrare å kräver lite mera material per ponny.

Nåja, åter till kameran. Nya kameran + Nifty-Fifty = betydligt mera fotojobb jag kan ta emot! Visst, det är mkt jag ska ha till sen ännu, batterigrepp, akkuna, blixt, mera objektiv, men me dom 2 e jag redan på god väg!

På egna firman borde jag fixa lite oxå, dels göra en köp-instruktion, men oxå funderar jag på att lägg ihop nå... specialerbjudande... Nåja vi får se vad det blir! :)

Nåja, jobbet å Lilla Röda kallar, så dags å hoppa i jobbkläderna! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar