lördag, juli 8

46 miljoner till en finne...

.... kan medge att ja fick ett extra hjärtslag där, men nej, det var inte jag ;)


Sa ju det, att sannolikheten blev ännu mindre att jag sku vinna. Men helt otroligt att det igen kom till finland!

Och tack Beo, å jo, har ju lixom lite förstått det ;D 😘

Vad annat då? Jo, fick kastat ut tvättmaskinshelvetet igår. Iofs var det inte så bökigt å få den nerför trappan, vi har ju såndär.. kärra. Såndär flytt-kärra. Eller vafan man nu ska kall dom. Det problematiska var att få upp den på flaket på hiluxen, men de grejja vi oxå. Så nu e den levererad ti ekorosk! Tack å adjö, i wont miss you. Känns som jag lixom plötsligt fick 20kvm till i denhär kämppän!

Nåja, visserligen e de ju allt annat å som ta't utrymme, dom hade de facto slängt lapp i postluckan att fr.o.m 6.7 börjar dom byta fönster i min trappa, man sku tömma balkongen å fönstren. Så mkt av dom prylarna tar ju upp onödigt utrymme oxå.

Tror jag har varit lite trött här oxå, eller jo, varit trött hela veckan (tills man märkte att det man snyter inte är hälsosam färg.. eller så har ja väldigt mkt pollen i snoken), å la mig på soffan strax efter 7 igår, bäddade ner mig med täcke å kudde å sku se på serie. Skrev skämtsamt på fb att där tänker ja dö tills ja vaknar inatt. Kan säga att de hade inte tagit många minuter innan jag var helt borta, helt omöjligt å hålla ögonen öppna. Halv 10 tiden vakna jag, å försökte kämpa med att bli så vaken så jag sku orka stiga upp å förflytta mig till sängen, trögt gick det. Hann nog somna om ett par gånger igen innan jag kom mig så långt. Efter många om å men, så kom ja mig ti sängen, sov ti 06 i morse. Så jo, jag var nog lite trött!

Nåja, sku börj va dags å ta itu me nånting här snart, har inte riktigt gått in i min lilla skalle att de e helg, så ja lixom dricker ju "moriskaff å ska snart ställ mig iväg på jobb". Eller jo, moriskaff dricker ja ju, men behöver ju int ställ mig iväg på jobbet iaf :P Så den där måst-göra-nåt-när-jag-e-ledig-feelisen har inte riktigt infunnit sig ännu.

Trevlig helg allihopa!

1 kommentar:

  1. Anonym07:55

    De va inga ja som vann 46 mille. Kunde va bra att ha förstås. Efter i morron tar jag fyra veckor semester. Först ti Åland några dar och sen ti Zakhyntos en vecka. De ska bli skönt!
    Beo

    SvaraRadera