söndag, oktober 22

I hate sundays...

... Jeps, det gör jag.

Varför? För att jag blir så infernaliskt inspirerad, kreativ, drömmande, längtande, whatever. Alltså ge mig en miljon å ja sku res jorden runt på en dag. Typ.

Steg upp för lite mer än en timme sen, har inte avslutat första koppen kaffe ännu, å jag har inte ens ro att sitta stilla. Det är söndagar i ett nötskal för mig.

Jag vill så otroligt mkt. Mest handlar det ju förstås om firman.

"Papperssidan" på firman har ju legat lite på is nu under sommarsäsongen, då har ju fokuset varit på fotografering å redigering. Nu är det paus på det sålänge det är sådär mörkt, vått å ruggigt (eller ja, man kan ju passa på dom få dagar vi har lite bättre väder), så nu får man ju fixa undan papperssidan istället. Eller ja, int e de ju så mkt papper egentligen, men jag brukar kalla det för papperssidan. Alternativt teoretiska sidan ;) Anyhow.

I fredags fick jag förfrågan om en lite annorlunda shoot, å ack så skoj å utmanande det var! Produkt nere i en parkeringsgrotta! Packa med mig allt jag äger å har i utrustningsväg å trodde det sku bli problem med ljuset, men de visa sig räcka rätt bra med tripoden å fjärrisen. Å mitt 1.8 50mm. Blev rätt nöjd med resultatet själv.

Känns dessutom som de börjar bli dags å skriva ner lite "To-dos", för nu kom ja på en sak jag glömt. Väldigt liten grej, men ack så väsentlig. Såndär småsaker som ti se om man får lightroom på nya surfplattan å sen castat det till tvn. Det här är t.ex en firmagrej!

Ibland blir det lite ihopsåsat, firman å fritiden, då man jobbar mkt hemma. Men i det här skedet så har jag inget emot det, men visst sku de va lite häftigt med en egen liten studio nånstans å ett litet kontor ;)

Så att jo, jag hatar söndagar, lika myki som jag älskar dom. Nu ska jag iaf försöka dricka kaffe klart å se lite GoT å äta lite smöggistårta! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar