söndag, januari 7

Äntligen... !

... börjar flunssahelvetet ge med sig!

Kände förra lördan att ja börja ha ont i halsen när vi körd snö, var ti ma&pa efter jobbet å farsan sa sådär skämtsamt att ja hadd rökt för myki. Ja höll med. Nå... På lörda eftermidda var de ju bara ti börj hink in finrexin.

Jag levde i tron att bara ja orkar månda-tisda, så e ju förkylningen förmodligen på bättringsväg, brukar ju vara det där klassiska, på onsdag höll ja på avlida på jobbet, så fick bli hemma torsda-freda.

Nu först börjar de bli det där stadiet då man försöker få bort allt slem överallt ifrån, men man börjar åtminstone återfå orken! Fyfasiken vilken hård flunssa de ha varit! Näsan å läpparna börjar återfå lite hel hud!

Det här innebär även att huvudet börjar gå på högvarv igen, å man e måttligt rastlös. Var nog hemma igår (lördag) så gott som hela dan, förutom å handel me morsan på moronen, då flunssan tog dom oxå, å så va ja där en stund efter handlase oxå.

Men åter till dagens ämne, tadaaa, firman! Va ovanligt ;D

Fick klart (eller iaf någorlunda klart) senaste hemläxan från projektet igår, det har varit svårt. Riktigt svårt. Men tillika tror jag oxå, sku de ha vari för lätt, så sku de int göra nån desto större nytta heller. Nu fick jag lixom börja tänka till på riktigt, vad är realistiskt, vad kan jag fysiskt lyckas med. Samt to-do listan. Huua, va den skrämmer mig ;D Varför? För att nu e de på riktigt!

Nåjo, ser ut att bli soligt, men blåsigt idag, så ida ska ja ut å fota! Å eftersom ja mittiallt halv 10 på moronen igår hade klart alla to-dos, så innebär denhär dan att jag kan koncentrera mig helt på firman, så blir de inte fotas, så blir de annat skoj!


Ny telefjong har det blivit oxå. Efter tips från coachen å lite googlande å jämförande, så blev det en Honor 9 Premium. Valet stod mellan den å Nokia 8. Apparna börja krascha igen på lumian, å precis när jag satt å letade telefoner så sku ja ladda ner appen OmaElisa ti telefonen (så man kan betal räkningarna via den), så kom de "This app is not available for your unit". Det var droppen.

Så har det varit många gånger tyvärr. Nog förstår jag att många apptillverkare inte har prioriterat windowstelefoner, speciellt sen dom nyare nokia har android numera.

Det enda som jag blev lite sur över med 9an, var att den inte hade standardiserade microusb laddare. Den har tydligen nåt som heter USB-C. Va inte tanken att alla sku börj ha samma?! Så, nu blir det att börja skaffa sig lite extra sladdar då, för ja har ju 3 laddningsställen i kämppän (sängen, datorn å soffan), men bara 1 sladd som toimar.

Men annars, 128gb internet minne, sweeet! Ram 6gb (lumian hade 1, nya iphone x har 3 eller 4), dubbla kameror bak, samt 8mp kamera fram (lumian hade 0,8 så en klar förbättring kan man säga). Utöver det, så har den snabbladdning, 40% på 30 minuter! Å de e fanimej int illa de!

Bra grafik/upplösning oxå ser man att den har när man kollar foton, stor skillnad! Så den här kommer förmodligen att bli lite mera arbetsredskap för mig nu oxå, än bara telefon, då man har mera möjligheter.

Nåja, nu märker jag att ja börj me annat än att skriv här, så likabra ti avslut dehär milslånga inlägget ;) Seriöst, ja sku måst lär mig ti skriv oftare å kortare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar