lördag, maj 12

36 år.

... Tänk att det tog 36 år.


36 år innan jag slutade skämmas för min kropp. Okej, det är väl en lögn, för jag var väl inte så kroppsmedveten när jag var nyfödd, men ni get the point lixom.

Visst kan man ha fan-vad-jag-känner-mig-fläskig-dagar, det har väl alla. Men idag kom lixom en liten insikt. När jag inte längre byter ut mina john travolta-shorts till längre byxor, å faktiskt inte skäms.


Typ såna, men röda. Ja vet inte varför ja kallar dom för john travolta-shorts, men ja tror han haft nå liknande i nå film. Denhär bilden e väl förmodligen från nån film, men ändå har ja sett honom me nå röda, som e mer lik mina.

Anyhow. Dessa shorts brukar ja int ha bland allmänheten, trots att dom är mina favoriter. Ja, kanske när ja va smal å vältränad, å hade en liknande modell men vita, i stl xs.

Varför sku ja skämmas över min kropp? Ja, de e så kliché det här nu, men... då man lixom kommit ti den insikten själv. Å att det har tagit så länge?! So what om mina lår å vader e lite fläskiga, men vad har andra å göra med det?!

Inte har jag nåt thigh gap, å dessutom en massa lös hud, både på insidan av låren å nedre delen av magen. Men och? Fortfarande, vad har andra å göra med det?! Varför ska jag måst på nåt jäkla vis tillfredsställa andra med mitt utseende?! Som sagt, kliché, men fortfarande sant.

Jag har en manlig vän som.. han må vara så totalt sjuk i huvudet, men tillika är han så jävla bra. För det första är han en av dom få människor, som så övertygande och kontinuerligt säger hur han tycker att mulligare kvinnor är finare än smala. När man hör det för hundrasjuttiotolfte gången, så börjar man inse att han faktiskt tycker så.. tydligen. Att det faktiskt finns nån som tycker det, å med stolthet säger det! Kan ni tro?

En grej till han brukar säga, är att det finns inget sexigare än en självsäker kvinna. Right on spot.

Finns en "vän" av raka motsatsen oxå, gift sådan, som brukar hinta om att jag borde gå ner i vikt, för jag var så snygg då jag var smal. Wait, what? Å han e nån jävla fotomodell då? I think not.

Så tänk att det tog 36 år. Visst kommer jag att ha perioder då man gömmer sig igen, men förhoppningsvis inte.

Nu ska ja försöka klura ut vad ja ska se på ikväll å hur jag ska se ;D Dvs hooki eller esc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar