måndag, oktober 20

Irriterad Part II

... Jeps

Telefontid me den grymt snygga, trevliga, nervösa, osäkra, okunniga läkaren idag. Som polare sku vi säkert funka skitbra, men som min läkare, sorry dude. Too unexperienced.

Det han föreslog åt mig, dvs viktnedgång å sluta röka, skulle tydligen vara bot på allt. Nej, snälla du, jag har varit i toppskick, 63-64 kg, vältränad å gjorde av med 4000 kalorier per dag (det var på den tiden jag hade en PT). Då hade jag samma trötthet som nu (även om inte ledvärken hade kommit då ännu, å mensen som först börjat bråka i år). Och sådär för att ingen ska fortsätta skylla på vikten, så kom ledvärken FÖRE viktuppgången.

Jag samtala lite med mor & far å funderade på vad jag skulle göra, om jag skulle ge malmska en chans till, eller om jag skulle söka mig till privat läkarvård. Kollade in lite priser å konstaterade rätt fort att jag har nog inte råd med det, så det får bli ett nytt försök till malmska, men begära en annan läkare och berätta (åter igen!) problemen med mensen å att det INTE beror på vikten, rökningen eller blodtrycket. Men morsan sa "Skulle jag vara du, skulle jag fara till terveystalo å begära Dr House!". Så nu ska vi vänta lite, så ska ja sen beställa tid till TT i kokkola.

Nåjo, å mitt bröst är inte bättre iaf ännu.

Det som dock är bra, är att jag enligt min våg har gått ner 7kg. Tycker inte det känns på brallorna direkt, men tycker att min tokyo-tröja varit lite slappare än normalt.

Så att, så att.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar