söndag, oktober 19

Irriterad...

..... det blir jag.

Har helt tappat blogglusten, känner mig inte alls motiverad. Egentligen inte motiverad till riktigt mycket nu just inte. Nåja, det är väl såndär vanlig hösttrötthet som man får, blir nog bättre snart.

Men just idag, eller just nu är jag så irriterad över en speciell sak. I februari som ni kanske minns, var jag ju på operation. Hade fått en knöl i vänstra bröstet som opererades bort, ultra efter 3-4 månader å allt såg bra ut. Från å till har det ju ömmat, men inget jag reagerat på nämnvärt (brösten har väl en läkningstid på ca 6 månader...), men nu har det gjort lite mer ont än vanligt, så jag börja ju känna lite, å tammefan (rent ut sagt) om de int e en hård relativt stor knöl på höger sida om det tidigare operationsstället.

Jag börjar tröttna på hela den här proceduren att åka på operation hela tiden, 4 gånger sen jag tillfrisknade, alltså 4 gånger sen 2005 har jag blivit opererad. 5 gånger totalt för den här jävla skiten. 6 operationer hittills i mitt 32-åriga liv, å sydd 7 gånger...(en trotoarstenskant som anföll mig när ja va lite mindre.. ) Nåja, inget är normalt med mitt liv, det vet ja ju, men seriöst man tröttnat ibland å får lite mental breakdowns.

Det som är lite intressant är att mitt bröst fortfarande är rött... Det har lixom helt blivit missfärgat. Det ändrar inte form, blir inte mera eller mindre (det röda alltså, inte bröstet), utan de e bara där. Tur iaf att jag inte är sån som lipar över ärr direkt, skulle ju vara totalt förstörd då.

Det jag dock funderade på idag, är att om den dagen kommer då dom säger att dom måste ta bort en större del, sku ja välja protes då? Implantat? Eller sku ja bara låta det vara? Jag vet faktiskt inte...  Nu tror jag ju då int att den dagen kommer, men man tänker alltid lite steget före så att säga.

Nää, nu ska ja ryck upp mig å sluta va irriterad... ! Ingen idé med det! Mycket annat som hänt oxå, men orkar inte blogga mera, så det får bli en annan gång, om det blir alls ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar