tisdag, mars 31

Ibland..

... blir det inte riktigt som man tänkt... :( Ganska deppig, men försöker tänka på annat..

Satt just å kollade mitt träningsprogram, det som jag hade gjort upp för vecka 1. Nu har jag ju inte programmet med mig längre, dels för att jag var lite för lat för att ändra det, men dels oxå för att jag minns vad jag kör för vikter på maskinerna, bara nå enstaka maskiner som jag blandar ihop som jag kanske borde skriva upp... å ta me.

Körde ju ett tag med HURs färdiga träningsprogram, men dom e så ... jaa.. himla ojämna för mig. På en maskin kanske jag kör dubbla vikt, på en annan får jag sänka.. Så..

Dessutom så var ursprungliga programmet endast 10 reps (och 5 på sista set:et), nu kör jag åtminstone 15 reps på första set:et, sen lite beroende på vikt, så kanske ett sett till med 15 reps, å sen 10 på sista.

Har idag haft träningsvärk i bröstmusklerna, vilket är alldeles trevligt, då jag inte haft det tidigare, men kände att jag fick öka på pec decken oxå :) Pull downs har jag gått från 10x25kg/5x30 kg till 15x30kgx2 å 10x33 :)

Push ups märks tydlig skillnad, originalet är 10x5kg + 2 set 10x6 kg, körde 15x9kg i dag :D Men jag måste ta så jäkla försiktigt både med push up/pull down/optimal rhomb, för jag känner att min armbåge inte är helt med på noterna, även om det är bättre men... Det känns alltså som en nerv kommer ikläm när jag kör för hög vikt :S

Sen e de Abdomen back/mage som jag fått öka rejält på, 15x50kg på mage å ja, 15x55kg på rygg, sku säkerligen kunna öka på rygg. Sku måst testa vanliga sit ups/crunches å se om de går lika enkelt... ;)

Lår inner och ytter har jag fått ta de rejält lugnt med, då jag kände att de va nåt som inte gick bra där. Eller de e de ännu, men det problemet jag hade först har jag fått bukt på, nu bara knakar de i ryggen varje gång, så...

Attans nog har man fått öka nog, tyckte int de var så mkt skillnad, men nu när jag faktiskt läser programmet så har jag nog fått öka på dom flesta. T.o.m legpressen där jag fick backa rejält pga knäet. Nåja, måste ju komma ihåg att jag ökat på reps:en oxå, så även om inte vikterna ökat markant, så är dom ju uthålligare!

Träningen har äntligen börjat ge lite resultat, Anna sa här nyligen att de märktes i ansiktet, å jag märker själv på brallorna att de har hänt nåt. Magen vill ju inte riktigt hänga med, så det ser för jävligt ut, ser ut som värsta hip-hoparen med slappa brallor i arslet, men att byta till mindre brallor så gillade inte min mage ännu :S Men -3cm runt arslet iaf :)

Maten e lite sisådär ännu, äter mindre, men inte direkt ändrat så jättemkt. Vill inte göra alltför radikala förändringar där heller, tanken är ju att jag ska kunna äta husmanskost å "vanlig mat"..

Nåja, försöka antasta lite folk på fejjan nu så man har nåt å sysselsätta tankarna med... Tungt dehär...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar