fredag, mars 20

Snälla nån.. !

... Kan lixom ingen säga varifrån min kreativitet kommer ifrån?


Alltså det mest ironiska är att efter högstadiet gick jag ett par månader på beklädnads*. Och så tar vi en liten paus där.

Det hela började me att jag börja virka... (vilket knappast nån har lyckats undgå).. Sen börja man sticka lite.. Visst, riktigt kul de å, men ja e lixom lite mer haj på virkningen känns det som. Nåja, sen börja jag titta på det här med eget garn, spinna. Skitskoj! Har inte ännu testat på att färga, men ska nog testa det nångång oxå.. Å givetvis ha en spinnrock... ! Fan ja kan väl skaffa ett par egna får när ja nu ändå är i farten.. Eller alpackor! Å merinofår!

Nå.. Idag börja ja grubbla på vävning, då jag såg några idéer som inte innebar mattor (jävla instagram), så nu vill jag ha en vävstol. Inte såndär turbomegasuperduperstor, för jag kommer nog int å väva nåt som är 150cm brett, men en såndär halvstor sku va kul.

Det fattas tammefan bara att jag en vacker dag drar fram den där förbaskade symaskinen*. Läder är ju oxå nåt jag gärna sku jobba med om ja sku hitta mitt kit.

Jag vet inte varifrån jag har fått skapandet, enda jag kan tänka mig att har nåt samband är att jag tydligen är bra på 3d-tänkande å har lätt att uppfatta hur saker ser ut eller hur man ska förklara. De alltså enligt ett riktigt test jag har gjort.

Dessutom har jag en hel del designer nerskissade i huvudet som nångång ska förverkligas. Men att sy är krångligt. Det ser enkelt ut då man inte vet vad man gör.. Men när man kommit såpass långt så man börjar fundera vad man gett sig in på, då inser man hur jävligt det är. Å framförallt hur hemska vanliga hemmasymaskiner är när man fått testa på industrimaskiner. Hur helvetiskt irriterande det är att stryka på nåt som e 20-30cm brett, då man haft ett 1,5m brett bord med sug å hängande strykjärn. Då man int har en förbannad provdocka (vilket jag oxå funderat på att skaffa mig... *harkla*... )

Och INTE NOG med allt detta.. nu sitter ja å googlar DIY grejjer på pinterenst... *bröööööl*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar