tisdag, september 1

Tusen miljoner idéer...

.. känns det som jag sku ha.

Först å främst satt jag å fundera här i söndags om jag lixom sku måst ta å besöka optikern igen. Är på 2a paret glasögon sen jag fick mina först, dvs i högstadiet, å sist frågade jag hur ofta man bör kolla ögonen.. "-vart 2a-3e år.." heh.. Nåjo, så jag skaffa nya glajjor 2011...

Men dels sku jag behöv få nya linser i mina nuvarande, för dom börjar nog bli repiga, sen i söndags när jag satt på kökspallen å sku kolla klockan så kändes det konstigt i ena ögat. Eller ja, det är oförklarligt.. Men jag såg inte klockan med vänstra ögat, varken med eller utan glajjor, utan att måsta spänna synen. Det är mitt långsynta öga.. Så de e ju lite trist. Kollade nyss oxå det närsynta ögat, inte stor skillnad mellan glasögon å utan.. iaf inte på den text jag nyss läste på en lapp hängandes på väggen.

Samt att jag funderade på att skaffa solglajjor me styrkor i. Usch va jag fick pensionärspoänger nu. E ju lite mera kinkigt med synen nu då man e chaffis.. Iofs hade min syn blivit bättre sist jag var på kontroll, men.. känns nog som de sku vara dags ändå.. Om int annat så för att få nya linser i glajjorna.

Sen satt jag idag å fundera på om jag sku måst beställa lite böcker. Nej, jag får inte, var å shoppa garn för lite väl dyr peng här i lördags! Å jag har varken tid eller ork att läsa, trots att jag vill! Men jag gillar böcker!

Enda gången jag egentligen har tid och ro att läsa (eftersom man inte har nån soffa man kan ligga i å slöa), så är när jag går å lägger mig.. å då e de tv-serier som gäller! Annars somnar jag ju inte..

Jonej, så att så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar