lördag, februari 27

I valet å kvalet..

.... Så det får bli såhär istället :)

Stellas tävlingar idag, så himla skoj att de börjar komma igång igen, hela tävlingssäsongen! Hade hoppats på att det sku ha räckt med solljuset vi hade utomhus för att få till några vettiga bilder, men tji fick jag. Fick nog bara bita i det sura äpplet å inse att det mer eller mindre är lönlöst med dom (eller snarare det) objektiv jag har (bjässen går ju öht inte att använda inomhus.. om jag inte försöker fota en fluga på andra sidan av manegen)...

Visst sku jag kun köp ett objektiv nu redan, men vad är pointen? Snart börjar utomhussäsongen ändå, å ett objektiv är billigare än kameran (nåja, nog finns det ju objektiv som kostar 12 000 euro oxå.. men jag tror vi skippar dom..), å jag har redan ihop 1/3 av kamerans kostnad så..

Som jag diskuterade med en polare, visst, det är ingen billig hobby det här, men sen du har införskaffat utrustningen, så har du den. Kameran jag ska köpa klarar 200 000 exponeringar, å jag får väl ihop ett snitt på kanske 20 tusen per år. Så jag lär väl ha den ett tag. Objektivens genomsnittliga livslängd kan jag inte uttala mig om, men sköter man om dom å är försiktig, så lär dom nog hålla... många år. Visst, ett manuellt har förmodligen längre livslängd än en med motor, men... Om vi jämför med hästar, så är det ju ändå en relativt billig hobby :P Nåja, kom in på alldeles för tekniska detaljer nu, tanken var ju att jag sku surra kring dagens fotografering.

Så att jo, 95% av fotona gick inte ens att rädda med redigering, så det var rätt lönlöst. Skimlarna stod för största % av dom foton som gick att rädda någorlunda.



Dehär va min favorit från idag! Sötisar!








Hispano hade så fenomenal min på denna bild!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar