söndag, juni 4

Håhå....

...

Ma&Pa drog ti tuuri me husbilen i helgen, så man har fått vara hundvakt. Man kan int annat än säg att dom e ganska tållo dom här hundarna. Men de har nog gått rätt bra, T har varit lite knäro med maten som vanligt, hon har nån sån period nu igen. Som de int sku va svårt å få henne å hållas i hullet ändå?! Sku koka ris åt henne å se om hon äter det, men.... hittade inget ris?! Så fick komponera ihop en brödkant, lite lördagskorv å skinka, lite potatissallad å sen pure natural portionspåsar me såntdär slemmigt äckelkött. Ja, doggarna tycker ju säkert de e fenomenalt gott, meen.. det ser inte direkt aptitligt ut. Så, vad åt hon då? Jo, brödet å korven.

Så att jo.

Ser dessutom ut att bli en stekardag idag, tempen i solen visade nyss på 23 grader, å den som är i skuggan e redan på 14 grader å klockan är halv 9!

Annat då? Firmamässigt, så har jag myror i blodet. På gott och ont. Har kontaktat en som ska meddela mig när han far å köra, så får jag komma å fota honom, lite nytt att testa på. Många foton säljs (TACK till kunderna!), men ja sku ju helst sälja för några tusen. SÅ mkt utrustning som jag sku vila klicka hem, å de e lite svårt å veta vad man ska prioritera. Jaja, de där har jag tjafsat om förut.

Gjorde även misstaget å va in å kolla på MxCarro å man blir ju bara bitter.. Jag får lixom inte till den där sista touchen, å de irriterar mig. Jag vet att tex Rodolfi kör med i princip samma utrustning som mig, meeen int ändå att ja sku lyckas.

Nästa helg är det mkt på gång. På lördag e de fälttävlan vid nurk, dagens dubbel vid Esse och truckmeeting vid mysinge. På söndag e de hundutställning vid centralplan, pulling i forsby (sku seriöst måst fa på de, börj bli ett par år sen ja va på de sist), å det innebär att ja kan int fara på After Truckmeet nå. Eller visst kan jag, men blir ju nyktert då isåfall.

Måndag e de crosskola, tisdag e de hoppning i esse, onsdag blir de eventuellt annat, torsdag klubbcross. Så attdehäääran.

Några beställningsjobb har jag oxå på hyllan, eller ja, åtminstone ett, eventuellt 2. En 3e ska använda mina foton i reklamsyfte.

Utöver det borde jag jobba på en massa annat. OARGH va ja sku vila klona mig själv, seriöst alltså. Nåt jag sku måst prioritera sådär före utrustning e nå form av reklamkläder. Men vet int riktigt va som sku va lämpligt. Nu e de ju mest sommarsäsongen jag jobbar, så ett linne med tryck på sku ju va nå å så kanske nån tunnare vindtät jacka för kallare dagar. Ja.. å så kanske man sku måst laga logon klar först oxå?

Jaja, så e de. En sak i taget bara. Låter ju rätt negativ ti egen firma, men problemet är att ja vill så mkt på samma gång å har inte ro att låta saker å ting ha sin tid ;D Den som väntar på nå gott, väntar alltid för länge ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar