fredag, juni 16

Lång tajm no skåda.

... eller va bruk dom säg?!

Det har varit så obeskrivligt mkt nu på senaste tid, så jag har helt enkelt inte hunnit/orkat uppdatera ;)

Vet inte när de var jag uppdaterade sist, alltså jo, datumet kan ja ju se, men vad som hänt sen dess?! Kan iaf börja med det bästa, nämligen truckmeetingen.

Ojojoj, behöver jag ens säga hur kul de var?! Det blev helt perfekt i år igen, fick träffa på många nya vänner. Kanske mest roligt var att få träffa Maxan som kommit ända från Skåååuune. Ja, det finns inte ens ord att beskriva hur kul det var. Sen tog de ju oxå 3 dagar innan man återhämtat sig ;) Nåja, så full blev jag inte, meen.. man börjar väl bli gammal ;)

Firmamässigt, så har det oxå varit rätt mkt. Snart lugnar det väl ner sig lite då julimånad kommer, brukar alltid vara relativt lugnt då. Faktikst inte så mkt hästas i år, hmm.

Har beställt efter lite grejs ti firman oxå, reflektorer, en fjärrkontroll å en ny akku. Originalakkun e ju riktigt slut, å mina 2 china-akkuna börjar nog bli ganska slut dom oxå, eller jag fundera där ett tag om de rentav kan börja va laddarn som börjar va slut, för trots att den visar fulladdat så känns det inte direkt som akkuna är fulla.

Nåja, utan att gå destomer in på det, så får ja hoppas att nya akkun håller åtminstone några timmar. Visar den sig vara värd sina 8 euro, så beställer jag efter ett par till, samt ett batterigrepp. Reflektorerna ska bli oerhört skoj å testa på, då blir det porträttfoton på riktigt!

Hemsidan då? Jaadu. Vilken hemsida? Heh.. ungefär på den nivån, så att jo, inte får jag den klar innan denhär säsongen e slut. Meeen, de kommer ju hela vintern sen!

Sen var de en lite skitgrej me firman, hade tänkt göra lite förändringar, skicka in blankett, fick uppgifterna om att de inte kostar nåt, å sen kom ett fint brev hem på posten att de kostar 85 euro. Nå, nu va de ju så då, att jag just nu inte riktigt hade dom pengarna, så nu får jag skjuta upp det oxå. Typiskt.

Nå, hursomhelst, så går det iaf framåt. Har haft så mkt, så hela läggan ser ju ut som ett bombnedslag. Har bara jobbat, redigerat foton, sovit. Nå mkt mer har jag typ inte hunnit med. Den här helgen blir kanske en aaaningen lugnare, dock event både ikväll å i morron på dan. Men tänkte faktiskt sova hemma denhär helgen, alltså inte i husbil, så jag har söndan att hinna reda upp saker å ting.

Nåja, nu fick ja ju kamerafeber, så ja kom av mig me bloggen, men så bruk de vara :P Får chilla lite bara, å ... jaa... .fortsätta med annat :D

4 kommentarer:

  1. Anonym07:31

    Lång tid ingen sjö!
    Du e bäst vännen!
    Själv funderar jag på om jag ska börja med en blogg. Ska ta itu med gammelbilen igen efter ett stillestånd på flera år. Så det kan ju finnas material att skriva om där.

    Ha bra!
    B-O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jooo! Börja me blogg! Saknar juh! Brukar tänka på din julkalender som var så spännande å försöka klura ut vem du tänkte på :D

      Radera
  2. Vad kul Maxan hittade upp!
    Funderade ett tag på powertruck men det finns inte semester kvar för det
    Ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, jätteskoj att hon hittade hit! Man lixom räknar inte med att kunna få nån chans att träffa vänner som bor så långt borta, när man själv bara kör inom 10mils radie! Äsch, va synd, kanske nästa år! :)

      Radera