söndag, september 10

Drömmer....

.... inte nog med att jag drömmer om att bli miljonär, så jag får köpt den kamerautrustning jag vill ha... så drömmer jag även om en häftigare dator!

Okej, inget felas min dator, egentligen. Den är ett par år gammal (tror ja?), snabb som synden, mycket minne å bra grafik. En s.k speldator. Det är det jag kräver för mina foton. Och en 22,3" skärm. I cm betyder det 56cm på bredden. Så ni förstår lyxen.

Men ändå drömmer jag om att ha en skild dator för foton, och en ännu större skärm. Proffsen sitter ju tydligen med 27-30" skärmar.

Lyckan att få sitta me 2 kraftpaket brevid varann. Åh, prylbögen i mig blir alldeles till sig av bara tanken. Nåja, en dator på den nivån ligger nog långt ner på önskelistan, tyvärr. Sålänge den här är fullt brukbar så har jag egentligen inget behov av en till/ny/bättre dator. Däremot en Wacom sku sitta alldeles fint, alltså en ritplatta. Igen en såndär sak som jag funderar om man verkligen behöver? Tänkte så om surfplattor oxå. Behöver man dom verkligen, eller e dom bara "bra ti ha". Det senare ligger väl nog närmare sanningen, iaf för min del.

Det roliga är att jag har ju kvar min gamla (r)Acer aspire, oxå en kategoriserad speldator, å.. med lite uppdatering å ominstallationer så tror jag den sku va helt grejt den oxå. Det var av nån orsak som den sjöng på sista versen, men tror inte det sku krävas så mkt för att få den i skick igen. Har ju redan bytt diverse saker i den, strömaggregatet, processorns fastsättning å så va de nåt till. Men ja undrar om de int var hårdskivan som börja sjunga på sista versen eller hur det var.

Köpte alltså ny dator innan den braka totalt.

Nåja, nog om det. Söndag + hällregn = studiedag.

Måst medge att det varit lite som semester att bo hos päronen under renoveringen, har lixom kunnat lägga firman lite åt sidan. Gjort det nödvändigaste förstås, men bara det att jag kan sticka för nöjes skull å inte sticka/virka nåt till firman, e ju en bragd i sig.

Längtar nog hem visserligen, ser dock inte fram emot att städa bort att byggdamm. Gråter vid bara tanken, för det är bokstavligen all over the place. Nästan så jag har byggdamm i kylskåpet oxå.

Alltså alla väggar, alla kläder, alla prylar måst torkas av. Alla köksskåp, allt porslin, precis allt måst tvättas/torkas av. Det är inget som kommer att gå på en timme det direkt, får nog lägga ner en hel helg på det. Man vill ju gärna få det klart när man börjar, så man inte sprider runt dammet pånytt.

Nåja, bara ja sku få flytta hem tibax så....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar