tisdag, juli 17

Gräsänka...

Då var man gräsänka ett par dagar då. Mannen med familj drog iväg på en resa som varit planerad, å det råkade sig så att jag ska på jobb i moron, tillfälligt, så jag fick hoppa över denna resa!

Måste nog lugnt erkänna att det är väldigt tyst å tomt utan Mannen här. Jag bor alltså hos honom nu under semestern, bortsett från en vecka då ja bor hos päronen å e hundvakt. Trivs så mkt bättre här, å har en gård att pyssla på med å allt annat möjligt.

Var en sväng in till stan idag, trots att jag inte alls hade planerat att åka dit, men var alldeles för varmt både inne å ute att göra nåt vettigt. 36 grader visade utetempen å 29 grader innetempen. For till halpahalli å jaga en såndär label maker grejs, för att konstatera att jag inte har 6 st AAA batterier när ja kom hem, så de får jag jaga i mön. Fick även ett cosmopaket med en massa godsaker!

Väldigt tomt dock att komma hem till ett tomt hus. Nog har det hänt förr, men då har ofta Mannen varit på väg hem. Nåja, nog ska man väl överleva, men ni vet nykär osv osv ;)

Funderar hårt på att ta hit mina kallor, gurkor, gräslöken å morötterna, så man slipper åka ti kämppän var å varannan dag för att vattna dom! Har ju inte speciellt mkt andra ärenden dit än att vattna å hämta hit lite grejjer.

Nåja, kvällskäk intaget, kroppen å fejset omhändertaget... Nu sku de va dags å kryp ner under täcket då å hoppas på nån sömn inatt å ladda för lite jobb i moron!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar