torsdag, juli 12

Äntligen...

... tid och nästan inspiration för lite bloggande.

Har i princip suttit med "pappersjobb" från att ja kom hem idag, fram tills nu.

En dag kvar på jobb nu innan semestern, ska nog bli otroligt skönt. Älskade Mannen har tjuvstartat och haft en vecka semester redan. Hmpf. Å inte nog med det, då får han ligga kvar i sängen å vinka hejdå åt mig när jag börjar jobba igen efter semestern, för han har ju 6 veckor.

Många planer inför semestern (seriöst, ja kommer int hinna vara ledig!). Mannen drar iväg på en liten resa nästa vecka, medans jag ska gå bärsärkargång i hans frys. Höhö.

In speak of that, pajrecept sku ja ju googla ;) Mannen påstod att han ren gått upp 3kg sen vi träffades, kan iiinte förstå vad det beror på ;)

Inte nog med att jag ska rensa hans frys (eller åtminstone inventera), så tänkte jag faktiskt beställa hem lite från gårds smak! Ska försöka mig på att separera mjölken och om lust och iver finns, laga både youghurt, ost, fil, glass och annat gott. Fil har jag ju gjort tidigare så de e inte så omständigt, glass hade jag hittat ett fruktansvärt intressant recept på (och grymt enkelt!). Osten blir rena rama experimentet!

Så att jo, de blir nog förmodligen en kombination av sambo- och semesterfetma ;D Oj vitsi, dajmcheesecake! Nej saakoli, nu får ja sluta laga en massa gotta!

Anyhow, det är vad första veckan innebär, sen tror jag det var jeppisdagar veckan efter, då e de sarjacross på tisda å cosmoförsäljning fredag/lördag på torget. Veckan därpå e man hundvakt hela veckan då ma&pa drar iväg då paps fyller 70. Sen e de min sista semestervecka kvar, å den veckan avslutas med ett bröllop som ja ska fota.

Mannen å jag har själv planerat att försöka hinna med vasa å hinna åka nånstans med husbilen. Visserligen, ingen av dom behöver ske just när man har semester, men... vi får se helt enkelt.

Och vet ni, den där Mannen. Alltså. Ni får ju faktiskt stå ut me allt gulligullande å pluttinuttande, men när har ni sett mig me en karl? Så.. ja tycker nog faktiskt de e min tur nu att va ruskigt nykär å lycklig ;)

Näpp, nu ska ja hopel i soffan å koll lite serie innan han kommer hit å de blir dags å sveip ihop nåt ätbart ;) Älskade Mannen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar