onsdag, februari 18

Träningen...

Måste medge av vissa förståeliga orsaker hade jag inte riktigt ork förra veckan att gymma. Tyvärr höll det i sig den här veckan oxå (var förstås i måndas då jag trivs med vårt gäng-gymmande, vilket nu påminde mig om att jag ska anmäla mig till vår-gym....  så då var det gjort oxå!)

Nåja, IDAG först kom jag mig iväg efter en invägning (väger mig vanligtvis på morgonen, nu blev det 1-2h efter middag), och otroligt nog hade jag gått ner lite.. alltså vi snackar inte mkt, har rört mig +/-1 kg från å till, men efter en veckas o-gymmande så trodde jag nog jag skulle ha gått upp igen.

Nå, sagt å gjort så kom jag mig iväg, så ytterligaren en såndär "Nu e jag jävligt stolt"-poäng till mig själv.

Men en annan sak jag är väldigt nöjd över, är att jag har hittat mitt sätt att få inspiration. Jag har 2 orsaker varför jag vill träna (förutom för hälsan då), men dessa 2 ger int mig riktigt inspiration. Det är alltså två mål kan man säga. Men som sagt, dom ger mig inte riktigt inspiration i detta nuet, så jag faktiskt kommer mig iväg. Men då har jag lärt mig vad som gör just det, å det är så enkelt som att "googla" fitness inspo på pinterest :) Quotes å otroliga bilder, så jo.. En halvtimme sånt, å jag rusar i träningskläderna å åker iväg till gymmet :)

Det andra som bekymrar mig... Som har med valpen å göra, men är visserligen inte valpen, utan min kära mor. Hon förväntar sig att allt med valpen ska vara "fixat" redan. Jag fråga vad hon bekymrar sig över, den har inte ens varit hos oss en vecka ännu!

Suck, blir så trött. Nu minns jag inte visserligen när vi sku ha haft valp sist, de var när vi fick hem Juska (schäfern), å hon var väl sisådär 2-3 år yngre än labben, så det borde alltså bli, för... snart 23 år sen. Men vad jag däremot märker är min erfarenhet med att ha jobbat med djur av alla de slag. Det där djurögat gäller tydligen alla djur å inte bara kor å kalvar! Okej, det hjälper ju mkt att man haft många vänner oxå med hundar av samma ras, både äldre å valpar, men...

Seriöst, varför oroa sig då.. ja, vi hämta hem valpen i LÖRDAGS. Så vad väntar hon sig lixom? Första gången hon var bekymrad, så hade inte twinky varit hos oss ett helt dygn heller... *facepalm*


Nåja, det blir väl bättre (med syftning på morsan då), men kände att ja var tvungen å "härja ur" mig lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar