tisdag, december 1

Karma?

Jag vet inte om de e karma eller ödet eller vafan som jävlas med mig nu... Men de går som riktigt bra nu....


Nämnde på fb om att jag åt chokobitar från en chokoplatta igår å fick världens kramp i magen... Brukar vanligtvis äta 1-3 bitar åt gången, men hade typ 2 rader kvar på plattan igår eller nåt sånt, så ja tryckte i mig lite mera... Det var tydligen inte så smart! Ännu i morse mådde jag illa, å magen tyckte sitt oxå.

Slog mig senare på dan, att jag för kanske en månad sen drack en såndär starbucks kall-kaffe, å ble riktigt dålig av den å, så börjar jag tammetusan reagera på laktosen nudå?

Redan i högstadiet så var de på tal om laktosintolleransen, men iom att jag aldrig blev bättre trots att jag höll mig från laktos under en period, så skippades den idén. Senare har gastroscopi gjorts å även prover tagits från magsäcken, men inget har hittats. Så jag har bara "känslig mage".

Sen ca 17 års ålder, så spyr jag rätt ofta på morgonen. Orsaker? För att jag är trött, stressad, nervös, sovit för varmt eller bara för att jag hostar för mkt. Så små saker gör att jag spyr. Folk brukar ju flina till å fråga "är du gravid?" "-jovars, har varit de i över 15 år nu... "

Nå, inte nog med det här eländet, så fick jag mig en flygtur som hette duga idag. Flög 1,5-2m bakåt å landade på rygg. Slog i arslet/höften/korsryggen, samt huvudet, rätt i asfalten! Lyckat? Mjääh. Nacken fick sig en törn, fick riktigt ont i nacken, men känns nog lite bättre nu, eller de går lite i vågor. Halva huvudet känns lite småkonstigt mellan varven å örat på samma sida blev stekhett å rött!

Får nog tacka hästsvansen, för tror den dämpade slaget lite, iaf var den enda som blev våt då jag slog i huvudet. Trevligt väder f.ö att lägga sig ner i, 5cm slask. Korsryggen är lite småsjuk, men.. får se i morron hur man mår.


Det jag undrar är, vafan försöker karma säga mig? Olycka på elände? Inte nog med det, så har man sådär smått sjuk hals (inte sådär helt seriöst, men lite sådär varningens finger..), finns en risk att ja kan smittas av vattkoppor (nej, har inte haft det... )....


Är det här payback time för att jag brukar skryta med mitt bra-iga immunförsvar? Håhå... !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar