onsdag, mars 9

Abstinens...

... Jag har typ abstinens på allt för tillfället.

Först å främst, ny valp! En liten otroligt söt CaseyCrazy! Hårig hårlös, å så otrooooooligt fin å söt! Ett defekt öra, så ingen blivande utställnings-/avelshund, å de passar ju oss perfekt :) Otroligt tuff å modig, så vi hoppas på att de ska smitta av sig på Twinky som e väldigt känslig hund. Twinky börjar lära sig storasyster-rollen rätt bra nu, kunde inte annat än att bli stolt över henne då Casey å hon hade dragkamp, å jag såg att twinky drog inte ens i närheten så hårt som hon brukar när vi leker..! Sen släppte hon leksaken åt casey! Fina duktiga twinky!

Nå de andra då... Fick tummen ur, å for in till Sanna på Concordia, å fixade firma nudå... Egentligen är den inte helt färdig ännu, måste ha ett namn iom att jag ska med i handelsregistret, samt pröjsa 110 euro, men sen då de e gjort, då e de bara att skicka in pappren, å så tar det ca 3 veckor (om jag inte minns fel), så är min firma igång :) De e alltså fotandet som gäller nudå.

Och iom det här... gissa vem som har grym fotoabstinens? Tävlingsäsongen börjar komma igång, å jag har fortfarande inget objektiv för inomhusbruk, å överallt ser man tävlingar på G.. ;(

Vid jpr ska de vara dressyr typ 16.4 eller nåt sånt, så ska faktiskt låna ett objektiv då, så jag får fota lite, men annars e de inte så mkt för min del, förrns 1 maj :S Hade dessutom hoppats på att ha pengar till nya kameran tills dess (bara för att jag sku få vara lat å inte behöva byta objektiv, utan istället få byta kamera, då begränsas de inte lika mkt var man står), men fattas ca 900 euro ännu till den :/ (hint hint, jag fyller år snart... ;) ... )

Så att sådant är läget. Sitter nästan dagligen å snokar på rajala å drömmer om objektiv, men man får väl hoppas man förtjänar så mkt som möjligt på så kort tid som möjligt på firman nudå, så man får skaffa sig mera objektiv ;) Nå, jag borde inte ta stress över det, inte många tävlingar som är inomhus innan utomhussäsongen börjar, å de e ju då jag fotar mest. MEN ÄNDÅ! ;D

Bara jag sku kom på ett namn, så sku de va lite enklare å börja fixa lite grejs kring firman, fb-sida, insta å sånt... Men när man inte riktigt kommer på ... eller jag har ett förslag som jag funderar på, men måste ännu smaka lite på namnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar