lördag, mars 26

Queen of Spain!

... den bästa häst som finns! Okej, hon heter ju Flamenca på riktigt, men hon är nog verkligen Queen of Spain!

För den oinvigde, Flamenca är Sussys ena PRE häst, ett sto.

Tror jag har skrivit om henne förut, åtminstone på fejjan, men de här e en sån obeskrivlig häst så... nä, det finns inte ord för henne! Önskar så att jag nångång sku hitta en häst som henne, å hädanefter så den dagen jag ska köpa häst, så kommer jag definitivt att leta ett sto ;) Endast ston som jag har kommit bäst överens med förut. Sen har jag visserligen tyckt om en del valacker, men när det gäller, då e de ston!

Nå, igår så slog det mig på kvällen att oj tusan att jag inte hade tänkt på det tidigare, de sku ju ha vari lite kul å fara på träningsdressyr-tävlingen, när dom hade en såpass lätt klass som dom hade. Men det var ju lite sent påtänkt. Tills Sussy skrev att flamenca går bara en klass ;D

Så lite på skoj då, så efteranmälde jag mig i morse, å red då lättaste klassen. Kände redan på uppvärmningen att det här kommer att gå bra. Nu ska jag då berätta att jag kom från åland september 2013, sen dess har jag ridit henne 4 gånger tror jag, å fanta en gång. De e allt jag ridit sen dess, så det blev ju verkligen att ta det här på talang!

När jag värmde upp å de var 2 ekipage kvar, så slog det mig "heeelvettteee, jag har glömt bort volt-tillbaka" när jag hade gått igenom banan i huvudet. Då blev det lite halvpanik. Det roliga var att dom kom jag ihåg, men sen red jag fel på 2 andra ställen istället haha ;D På det ena stället märkte inte ens domaren att jag ridit fel, men jag insåg att jag har ingen koll på vart jag ska härnäst, så jag hojtade "Red jag inte fel nu?" -6p totalt, men sånt händer :D Blev inte diskad iaf, å mitt mål var ju att få godkänd bana!

I början av banan var hon som ett ånglok, vilket både sussy å jenny har informerat mig om (å som jag själv sett när hon gått banor, men hade glömt bort), å redan innan startsignalen höll vi på springa ut från plan ett par gånger.

Nå, som en yr liten höna tog vi oss igenom banan (alltså yra hönan var jag då.. ), hon lugnade ner sig efter halva banan, men strax innan banan var klar började hon ladda å fråga mig när galoppen kommer :D Tackolov så kom de ingen galopp :D Jag har egentligen ingen aning om HUR jag ridit, mer än det som står på protokollet, men nää... sen e allt bara en dimma ;D De enda jag vet e att jag försökte se vägarna iallafall ;D Protokollet har jag i jackfickan som är i bilen, men tror jag landade på 60,nånting% iaf, så mer än godkänd bana! Ingen aning om hästen har gått i form, har jag haft långa eller korta tyglar osv osv ;D

Jag tror nog jag hade största flinet på när jag gjorde sista hälsningen (hade jag det Marie?), å när jag gav långa tyglar åt Flamenca, så kände jag mig nog som Edward Gal å Totilas! SÅ nöjd var jag med henne!

Det var lite svårt att landa på jorden efteråt, men nu när spänningen börjar släppa, ack va trött jag e (lagom vakna 3 på natten å stig upp halv 4) ;D Blir nog att ta en tupplur här snart så man orkar på tjejkväll/middag me polarna. Får dubbelfira ikväll nudå! :D

Man får hoppas det blir av igen, men kanske lite träning före vore på sin plats! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar