lördag, februari 11

Hundvakt och odling..

.... Det har jag på tapeten idag.

Ma&Pa hade först tänkt åka på en dagsresa ti Happis, men så ringde Ma igårkväll å sa att dom int far nå heller. Kvart över 7 i morse skicka hon mess att dom funderade på att åka iallafall å övernatta på hotell! Så, sagt å gjort, packa ihop det jag behöver å förflytta mig ti biskopsgatan 😊

Blev ju lite andra planer i.o.m det, så nu har jag hunnit fundera på odlingar 😁 Har många planer å funderingar, men tänkte börja enkelt med gräslök. Sku ju vara fenomenalt om man kunde bli självförsörjande på kryddor å grönsaker 😍

Ett problem dock jag kommer att stöta på, är utrymmesbristen... Måst försöka komma på system att bygga på höjden utan att de kostar multum! Morsan har ett litet odlingsskåp åtminstone för mindre plantor, å Martin Timell visa hur man gör odlingsskåp av gamla fönster å dom finns i överflöd här 😁

Helst sku ja ju plantera allt typ nu, men e kanske lite kyligt på balkongen ännu 😂 Å fönsterbrädet inne har rätt begränsat me utrymme 😁 Nåååja, de löser sig 😁 Nu mera kaffe! 😊👍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar