onsdag, februari 8

Rensa systemet..

.... Jeps, det börjar jag så småningom ha gjort.

Med det menar jag allt gotta-lagas. Har väl å göra att morsan gör bara vissa maträtter vissa gånger på året (vi e den enda familjen i universum som tar fram grillen i juni, å lägger bort den i augusti.. ungefär.. "-va kan man grilla hela året?"... *himlar me ögonen*.. )


Nåja, kom lite av ämnet, men hur som helst, därför har jag varit mentalt rebellisk å laga allt såntdär gott som jag ha vila ha som "inte går att laga" sådär bara. Som tex smörgåstårtan. Å marängsvissen. Tror int morsan nånsin ha laga marängsviss under mina levnadsår.

Men nu börjar jag få det ur systemet, så nu får jag börja koncentrera mig på riktigt matlagas istället. Å framförallt planera.. Hittills har det mest blivit såndär som e ti kast i stekpannan eller kastrullen, å stå å rör runt en stund, å så e de klart, men sen igen e man inte lika inspirerad att enbart laga mat åt sig själv.

Min receptmapp e ganska tunn för tillfället, det står lixom helt stilla i huvu va man sku kuna laga för mums, så sku verkligen måst googla lite recept, å de enda jag kommer på att googla på e wok ;D

Nåt med tofu borde jag ju gräva fram, för de gillar jag! Okej, nu kom ja ju riktigt av mig, for in på K-ruoka å hittade alldeles för mkt smarrigt! Bra ti googla (eller?) när man e hungrig ;D

Nå, vi kör dagens 10 positiva nudå oxå

1. Ofantligt skönt väder när det blev lite varmare, solen stekte i ansiktet!
2. Jobbet har gått bra, utan destomer krångel!
3. Träffade han idag!
4. Man börjar se sköna typer lite här å där, vårkänslor?
5. Fick känna mig glassig (igen) när man satt å chilla med solglasögonen i lastbilen ;)
6. Mina vrister e inte sjuka idag
7. Kom just på att jag har en pastaspecial som ja sku måst skriv ner receptet på å se om jag ens minns de! Mumsigt!
8. Kollat med morsan att hon har krukor, så snart (bara ja får skaffat jord) så blir det att börja odla!
9. Huden är förvånansvärt bra (gjorde ju ett konstaterande, men har väntat på ett bakslag)
10. Tusn recept utprintade, nu jävlars! :D

----


Jahapp, här går det bra. Trodde jag hade publicerat detta inlägg igår (tisdag), men tydligen lämnat halvvägs, å så var det bara sparat i utkastet. Skulle blogga nu, å ser, wtf?... Så... e väl bara att fortsätta här då ;)

Vad jag dock tänkte komma till, så... Alltså... Jag blir så trött ibland. Fb memories är rätt bra, för nu hittade jag ett inlägg där jag varit till fyssen, å fyssen hade konstaterat att min sena i axeln e trasig och att jag har diskproblem i nacken. Ja, nacken hänger väl säkerligen ihop med bilaterala tennisarmbågarna å tjofadderittan (allt e trasigt från hårfästet ner till midjan ungefär.. no news there)..

Men... Senan i axeln? Varför har jag inte mera dokumentation på dehär? Jag vet ju att den strular, men... trasig? Hur trasig? Jaja, har ju mången gång funderat på om jag borde fara å få den checkad sådär på riktigt, men när jag vet att den varit trasig i 16-17 år, såå.. Jaja... de e som de e.

Dagens 10!

1. Lika ljuvligt väder, å -2 som varmast idag! MYYS!
2. Jobbet har gått som på strömsö idag, det har riktigt flytit på bra.
3. Kaffe med bästa B oxå!
4. Hämta lite stuff från mina leverantörer (nån lampa, nåt lakan, 2 kaffepaket, hah!)
5. På allmänt gott humör!
6. De e ljust! ITS BRIGHT EEVERYWHERE!
7. Okej, endera e mina dagar fruktansvärt händelselösa, eller så e de här fortfarande svårt... Okej jag ger upp, fick bara bli 6 positiva idag *visslar oskyldigt*...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar