måndag, februari 6

Irritationen som uppstår...

.. när man helt enkelt int jöutis!

Alltså ja blir så fruktansvärt trött på mig själv.

Ja har ju lite börjat bujo:a (Bullet Journal länkade inte till original BuJo, utan ti Boho, som har en rätt trevlig å informativ sida), såpass att ja har ett anteckningsblock.

Här .. igårkväll, så sku jag skriva upp mina weekly to-dos, för denhär veckan, å tog hellre mitt anteckningsblock än min kalender. Lite surt, men ja förväntar mig att börja använda kalendern mer när fotosäsongen kommer igång.

Nåja, hur som hafver, så .. ja, de här va ju en sak jag insåg, men jag insåg oxå att tammetusan.. jag behöver en filofax.. ish. Enda problemet är att en A5ans filofax kostar 45 euro, å de jöutis (va heter de på riktigt svenska?) jag int betala för en pärm. Eftersom jag förmodligen sku slita ut sidorna ändå.

Nå, på wish finns de ju för ca 10 euro + frakt då, men int fan jöutis ja där heller! Seriöst?! SERIÖST?! Jag blir så trött på mig själv. Ändå går jag omkring å frustar över att ja får blada fram å tibax i mitt anteckningsblock, eftersom jag inte kan flytta sidorna som jag vill. Med en filofax-modell, sku jag få lagat precis som jag vill ha det.

Nåja, vi tar en dagens 10 positiva nudå, för nu e jag så frustrerad!

1. Solen sken!
2. Solen VÄRMDE!
3. Smörgåstårta hos ma&pa (fan va ja börja skratta)
4. Tror jag sov bra inatt?
5. Har disken i blöt, så bara ja kommer mig upp från stolen så får ja diskat!
6. Känns som jag har.. energi?
7. Känner mig rastlös, vilket är positivt, brukar resultera i att jag får nåt gjort.. om de inte blir så att ja vill för mkt, å ja bara lämnar å sitta ;D
8. Det var ljust redan före morronkaffet i morse!
9. Anna skicka en så klockren jädrans bra bild åt mig, så varje gång ja ser på den sitter ja bara å flinar :D
10. ... Inte alls lika lätt å kom på 10 positiva idag.. meeen.. Smaldag!

Så att sådant... !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar