lördag, februari 24

To do or not to do.

....


Är visst FM/SM dragrace me snöskoter vid nabben idag, men ja tro ja skippar det. Kollade termometern som visa -19 å min ljuger med några grader. Räcker med att man fryser i jobbet, orkar inte stå å frysa flera timmar frivilligt. Dessutom e min högra hand väldigt svullen å sjuk så inget större nöje då att stå utan handskar :/

Men däremot sitter jag å kollar kursen med Brutus östling för tillfället å lär kolla ett par andra kurser idag oxå, så mittiallt beger man sig ut på lite kortare fotouppdrag idag ändå. Ser iaf ut att bli strålande väder!

Min dator hade fått lite stärv här i veckan, visst får skylla mig själv lite, då jag inte startat om den på länge, så tyvärr försvann min todo-lista som jag aldrig brukar spara, eftersom jag uppdaterar den varje vecka. Visserligen e de sällan väldigt viktiga to-do's, men ändå, känns lagom frustrerande.

Fredagen ägnades åt det jag tycker är den största vardagslyxen, på soffan å lyckades dessutom somna. Även om jag inte låg på den sjuka sidan, så brukar trycket från armens egen vikt göra att de börjar värka, men nu fick ja nån slags placering på armen, så jag kunde somna mitt i nyaste PoTC. Däremot då jag vakna i morse 4-tiden så svor jag å bannades över att jag vaknar just den tiden, å funderade åter igen om ja sku försöka somna om, eller ligga å dra mig en halvtimme tills de var dags å stiga upp... Tills jag insåg att de var lördag idag!

Hur som hafver, så lär det bli en helg med mkt foto/firma, å det känns skönt iaf. Ska ta in stativet ur bilen (verkar vara svårt å komma ihåg), å testa på lite foto här inne nu när man har fjärrkontrollen, känns som man har lite mer möjligheter då redan! Jamenar, när man lixom inte har en bunt med 1.4 - 2.8 objektiv.

Angående objektiv så är ja nog grymt i valet å kvalet. Har 2 objektiv som inte riktigt passar mig å mina behov, men ändå sku jag int borda laga bort dom ännu. De e mitt 18-300 och mitt 24-70. Mitt 24-70 sku säkert va bra, om jag sku va nöjd me kvalitén på det, men i den ändan jag behöver det som mest (dvs 2.8 70mm) så presterar det som sämst. Och 18-300 är ett billigt objektiv, passar superbra för nybörjare, lite vinjettering å inte riktigt superskarp (kanske man blivit kräsen eftersom Bjässen ger så bra kvalité?), så de e nog mest ett objektiv jag leker med. Dehär e ett foto som e taget med 18-300.



Nåja, bäst å sluta nu innan jag börjar drömma för mkt om ny utrustning. Den där lottovinsten sku int sitta helt fel ;) Jag sku bara behöva typ 20 tusen så sku ja klara mig rätt bra ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar