tisdag, februari 6

What to expect...

... when the unexpected happens?

Jadu, det är en bra fråga.

Men jo, Beo, du har så rätt. Även en orsak varför jag borde snarast möjligen satsa på ett 70-200 2.8 istället för bjässen, för ibland är bjässen helt enkelt för stor ;)

Ett av mina mål för detta år är att gå en fysisk kurs. Det verkar som om ödets makter har tjuvkikat över axeln när jag skrev listan, för nu har det dykt upp en kurs på arbis som jag helt klart överväger att gå. Nämligen en kurs med Brutus Östling. Vem då? Undrar säkert många av er. Bildgoogla. Jag vågar inte stjäla hans bilder ti bloggen, man blir väl stämd på miljonbelopp.

Brutus namn känner jag igen från moderskeppet, så när jag såg detta namn i samband med ett inlägg från arbis så klicka jag direkt på länken. Brutus är en väldigt känd natur- och fågelfotograf i sverige. Kanske mest hans fågelbilder som imponerar på mig.

Har kollat in Brutus lite mer, och hittade lite rockfoton, å vad som förbryllar mig är att han använt ett 200-400, på vissa foton även en 1,4x konverter. Nu är det ju svårt å säga på vilket avstånd han fått stå, meen. Med dom längderna så är det nog inte direkt nedanför scenen.

Nåja, hur som helst så överväger jag helt klart att gå dessa 2 kurser, den ena är föreläsning, den andra är praktisk kurs. Även om fokus (höhö) ligger på djur och natur, så tror jag nog helt klart man kan lära sig många värdefulla tips!

Det om det, nu dags för mig å gasa iväg på jobb :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar