lördag, juni 2

Vardagslyx.

...

De va nu man sku ha ett badkar!

Men jag var faktiskt å unnade mig lite lyxigheter igår, bodyscrub å bodycream. Tycker min kropp å min hud är så himla trött nu av all torka å allt damm. Inte bara naturen som håller på torkar ihop, utan märks nog rejält på huden oxå.


Fritt från silikoner å parabener!

Just det där med att huden är så himla trött nu, är lite lustigt. Den brukar kunna bli trött på hösten och vintern, men sen återfå lyster på våren när solen börjar kika fram. Men nu e de nog på nå vis som de sku ha vari alldeles för mkt sol. Inte som i brun av solen, utan utmattad av solen. Håret som vanligtvis brukar ta mest stryk av torrhet, sol å damm är t.o.m bättre än huden nu. Huden e lixom inte gräsligt torr, men.. utmattad! Vet int riktigt hur ja ska förklara ;D

Tror iaf creamen kan bli perfekt. Den e lite tjockare än lotion, men inte som en butter. Helosan e ju som en butter, å jag får nervsläpp när ja smort på de 3h innan läggdags å de fortfarande känns av i huden. Så tror hårt på creamen.

Köpte lite massageolja oxå, då jag lovat M massage. Sprang genom apoteket, sen ti emotion, men ingen av dom hade, å så råka prisma ha! Hör å häpna! Så nu har man äntligen nån att nyttja massageolja på ;) Fick slänga den gamla jag hade, då färgen blev lite funkig på den.. ;D Den var väl kanske 15 år gammal? 20?



Måste även berömma Emotion lite, en av mina favoritbutiker, trots att det inte alla gånger märks, men jag brukar undvika den för jag blir så ruinerad ;) Nå, anyway, fick helt superduper service där igår! Alltså lite utöver de där vanliga ni vet.

Nåja, sku va dags ti drick upp kaffet nudå, käk lite frulle å sen bege sig iväg till tomt 37 å utsätta huden för lite mer påfrestningar.. !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar