lördag, september 13

Paus...

... Jag blir smått tokig på mig själv ibland... Alltså helt på riktigt, sååå jobbigt att vara vädur ibland, så de int e sant heller.

Jag nämnde ju i ett tidigare inlägg att jag går 5 kurser. Eller nåt ditåt, råddigt blev det, men hur som helst, så un-enrolla jag en kurs, Medicine (alltså nåt med hur mediciner påverkar kroppen osv) för den var minst relevant/intressant å ja tyckte att tiden inte riktigt räckte till för så många kurser samtidigt.

Nå nu har jag varit slapp hela veckan när de gäller kurserna, så jag tog tag i det igår, då ja visste att nån har deadline idag. (6 pm UTC +7, säg nu sen vilken tid det är då..), samt att 1 kurs bara var 3 dagar kvar på innan deadline. Så de va bara ti börj på igårkväll.  Nå, när jag gjort klart den första igårkväll, Inside Cancer, så råkar jag få syn på en annan kurs som börjat denna vecka, Heart Health: A Beginner's Guide to Cardiovascular Disease som jag såklart måsta  haka på då.

Håhå, jag är SÅ hopplös. Nåja, den kursen gick relativt enkelt, den börjar ju bli mer på såndär nivå som jag kan, de e ju celler å sånt fanskap som jag e dålig på. Sen dom delar man ser i kroppen kan jag lite bättre... Så nu är jag då igen på lika många aktiva kurser, dvs 4 st som har deadlines.

Det roliga dock är att de nu e "grading process" av den första kursen jag avklarat, clinical termnology eller va den nu hette, så snart borde man ha ett intyg på mailen :)

Det andra roliga som jag inte riktigt hade räknat med, var denhär veckans tema på Inside Cancer, The Genetics of Cancer,  You've scored 15 out of 15. Kändes för jävla fint, då de här e uppbyggt på de viset att du har 3 försök per fråga, men för varje fel drar de bort en poäng. Som på första veckans quiz hade jag 12 av 5, det betyder att jag på första försöket svarade fel 1 gång per fråga. Eller 2 gånger fel på en fråga å 1 gång fel på en fråga, som exempel. Men att få fullpott på denhär veckans kurs kändes nog riiiiktigt fint det som sagt.

På Coursera är det ofta lite annat system, där kan du göra om hela quizzen ett visst antal gånger, så många gånger om man är osäker på en fråga, kan man ta uteslutningsmetoden. Dessutom räknas bästa omgången från quizzen till totala poängen sen.

Nåja, nu är 3 kurser av 4 avverkade sen igårkväll, den här 4e  har inte deadline ännu. Den e lite längre, så där e de först deadline efter 3 veckor, eftersom 1-3 hör till Exam 1, 4-6 hör till Exam 2 osv osv.

Den här sista kursen är tuff, den som är mest relevant. Förstås. Långa videon å svåra att förstå rent tekniskt. Det är nog bara tackvare andra kurser som jag förstår ens lite av denhär. Videorna e ungefär 30 minuter långa, å de e för långt för mig för att komma ihåg allt, trots noteringar. Lagom längd som passat mig är 2-6 minuter, å sen quiz. De lixom fastnar betydligt bättre då, för 30 minuter, de blir ett enda lull lull i huvudet det.

Tror det blir en liten paus för mig en stund, å sen försöka ta tag i den kursen igen. Huhhu...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar