torsdag, september 11

Post-meeting

... Tänkte skriva ett Pre-Meeting inlägg, men ja fick aldrig färdigt de, så de får la bli ett post-meeting då iställe ;D

Infon gick bra å sådär, inget spännande egentligen, förutom att ja förstås blev ju taggad å vill börja NU. Det som gör mig lite smådeppig är ju fortfarande TE-byrån som troligen kommer å lägg käppar i hjulen, å ja e tveksam att ja hittar nå form av deltidsjobb före första närstudiedagen :S

De sku va den där egna jädras firman, men man ska ha jobb å så de räcker till. Sådär rent teoretiskt kan ja fast fara redan i moron ti Sanna å fix firma, men som sagt, man ska ju ha jobb å så de räcker till, helst alla månader på året. Å dom månader man int har de, så e de ju mindre trevligt.

Jonej USCH va ja hatar de där stället!

Det roliga är att (nåja, roligt å roligt), är att det finns inga garantier att man kommer in på SSK-utbildningen sen för att få examen, men ja måste medge att på den fronten brukar jag ha större tur än på jobb iaf. När jag sökte till handels på åland, så var det 80 st som inte fick studieplats. Hur jag kom in, har jag ingen aning om, då jag inte sökte med speciellt bra betyg inte.

Nå vi hade ju faktiskt en på kursen som inte hade kommit in ti varken SSK, närvårdare eller barnmorska. Så inte verkar de ju helt lätt inte. Nåmen, de tar vi den dagen. Ska försöka lyckas med dessa kurser först...!

Ja, usch de riktigt gräver mig i magen för kommande krångel... Det kommer inte att gå smärtfritt det här, tyvärr :(


Nåja, nåja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar