måndag, januari 25

Nyårslöften

..... Jepajeps!

Ifjol hade jag en hel del nyårslöften. Minns inte majoriteten av dom (vet att jag har dom nerskrivna här i bloggen), å knappast har jag uppfyllt alla heller. Men det var nyårslöften som tex läsa mer böcker. Det kan jag säga for fact, att jag inte har lyckats uppfylla ;D


Nå, funderade länge å väl om jag alls ska ha nå nyårslöften i år å så råkade jag höra på radion om ett rätt så smart nyårslöfte. Testa 50 hobbyer! Nu tänker jag inte testa 50 hobbyer, men funderar på att ta tag i sånt jag velat testa på/göra. Nu e de ju de lite slöa, att mina vänner e int alls intresserad av sånt som jag är, så det e en aaaningens svårt att få dom å komma me på nåt sånt :P

Så, anställes, nån som e med på allt galet jag hittar på! ;D Nånee, så galna saker e de faktiskt inte, men.... Vissa saker e bara så slött å göra ensam... !

Visst, vissa saker gör jag helst ensam, som t. ex gym... Ingen point å ha me nån polare där, för då jobbar jag så ofokuserat.

På tal om det, så råka jag hitta en liten tävling som jag tänkte delta i. Enda problemet var att jag fick beslutsångest på första frågan.

Which of the following intrigues you the most about Lapland?


  • Snow and winter fun, friendly people and the holiday spirit. Great skiing, and perhaps the legendary après-ski too. 
  • The silence and the wilderness with only the snowy fells on the horizon and Aurora Borealis – the polar night magic – lighting up the sky
  • Lappish lifestyle and Finnish traditions such as sauna! The unique atmosphere you can’t experience anywhere else in the world.
  • The warmth of a fireplace, and the cosiness of a log cabin. The absence of crowds, and the sensation of absolutely zero hurry to do anything. 
Jahapp. Snow and winter fun passar mig ypperligt, men vill oxå uppleva the silence and the wilderness, å speciellt aurora borealis. Mjaahapp. Sauna kan ja skippa, aldrig varit nån bastubadare. Och ja, på kvällen vill jag uppleva the warmth of a fireplace and the cosiness of a log cabin. Hmm...

Fråga 2, Your perfect weekend is all about:
-Nature
-Sport activities
-Wining and Dining
-Culture
-Festivites
-Full-on Pampering.

Ja, det enda jag inte var så intresserad av dessa var Culture. *himlar me ögonen* Kan ju säga att sen gav jag upp... ! Om nån annan vill försöka, så finns det här ...

Nää, nu fick ja cravings på vietnamgrille... håhå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar