fredag, januari 1

Tickande bomb.

Så känner jag mig just nu.

Käre bror var hit å försökte fixa vår EXTENDER eftersom jag inte hade fått det att toima. En extender är alltså en grej som förstärker wlan, eftersom jag har lite dåligt me signal hit uppe och vi hade nyligen bytt modem...

Nå, tror ni på fullaste allvar att det gick smärtfritt? Nej, inte ens lite. Varför kan det inte bara vara plug and play, vaför i hela helskota ska allt vara så förbaskat krånligt?

Efter mkt krånglande va bror tvungen att åka hem, så de lämna lite på hälft, jag connecta tfn å surfplattan direkt ti modemet å i vardagsrummet (som e rakt ovanför) så går det nog bra, de e i sovrummet de brukar vara lite problem med signalen. Men vi ska se ikväll nudå när ja går å lägger mig om de sku va så att det faktiskt sku fungera bättre med det här modemet eftersom det hade antenner.

Nå, när jag hade lugnat ner mig från det utbrottet så kom jag på en fenomenal idé som jag tänkte göra åt Melwin, å börja som vanligt fundera på garnalternativ. Googla lite å såg att Tilda å Home sweet Home är det som använts oftast, men med Tilda blir det minimalt smått å med Home Sweet Home blir det enormt! Så ja tänkte jag kör på ett mellanting, myboschi. MyBoschi brukar ha många färger, å på nätet kan man beställa flera färger, på novitas hemsida.

Men dra mig baklänges genom en tallskog, tror ni int att novita har slutat sälja myboshi? Nu är jag inte helt säker, men ja tror novita har varit agentur i finland.

Jag tror jag seriöst börjar gråta. Dock vet jag att det finns ett exakt likadant garn som myboschi, som jag nu inte kommer ihåg vad heter sådär på rak arm, men dock vet jag inte hur deras färgalternativ ser ut. VARFÖR I HELA JÄVLA HELVETE SKA DET MÅST VARA SÅ FÖRBASKAT SVÅRT ATT HITTA RÄTT GARN MED RÄTT FÄRGER? Speciellt i finland. I Sverige finns det massor med garntillverkare som har otroligt många å fina färger. Novita har nog det sämsta utbudet ever, både storleksmässigt och färgmässigt.

Håhå, det tar på mitt stackars hjärta å bli sådär förbannad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar