torsdag, april 7

Finally!!

..Som jag väntat..!

Sa åt marie "nästa tisdag då e de 3 veckor tills firman e igång", för att patent- och handelsregistret säger att det tar 3 veckor. Själva firmaregistreringen går på ett huj, men som sagt, de e dom där som trögar lite. Nå, for in på ytj.fi å namnsökte bara på skoj då, å tammegomoron, där sto de fint By JoA och fo-nr! Tjoho!!

IDAG hade den blitt registrerad! :D

Så nu har jag fått ändra kuvat (nya adressen är byjoa.pic.fi), fixat en gmail (picsbyjoa [a] gmail.com), eeh, "releaseat" fb-sidan (facebook.com/picsbyjoa), kommer inte på va det heter, men skapade sidan för ett bra tag sen, men kunde inte riktigt gå ut me de officiellt då jag inte visste med namnet.. Ändrat insta till byjoa och t.o.m beställt visitkorten nu! :D

Nu väntar jag ett mail från sanna, å sen kommer jag väl att finslipa prislistan oxå. Så börjar det mesta vara på raden då :) Iaf sådär långt! Sen gäller det bara att försöka förtjäna lite pengar så man kan köpa mera/bättre utrustning.

På tal om utrustning så kolla jag lite sådär lätt idag, 2 heltäckande BRA objektiv + kameran = 5700 euro. Som hittat... erhm...  Sååå.... det blir nog att införskaffa billigare å nödvändiga objektiv, å sen vartefter uppdatera samlingen till bättre utrustning. Annars lär de ju ta trehundrasjuttiotolv år innan jag har råd me dom linserna..

Nåja, det ska jag inte grubbla på nu, nu ska jag bara fira me en extra slurk kaffe! :) Få si nudå va de blir av dethär! Tur att man inte har en ekonomisk press på sig iaf! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar