tisdag, april 5

One more day... err.. week!

... Ungefär så länge torde de vara innan firman officiellt e igång nudå.

Det som kanske är mest irriterande (förutom väntan då, ni vet, otålig vädur här.. ), så är att en stor del av allt e lixom "push enter and send"-stadiet. Men jag kan inte riktigt trycka på enter innan allt e klappat å klart.

Dessutom är det fenomenalt mkt på gång och jag borde seriöst skriva ner lite mer funderingar, innan jag glömmer vad jag tänkt på. Sponsorer (mer om detta i ett senare skede, håll ögonen öppna), utlottningar, öppet hus... you name it. STORA planer på gång! ..... Å jag som tänkte börja med en mjukstart.. 

Kom oxå fram till att jag borde ha en sekreterare... höhö ;D Nejmen, alltså, en som gör mina stan-ärenden så inte jag behöver springa dit :D Just nu skulle jag behöva en kalender kombinerat med anteckningsbok, så jag sku få skriva ner mina funderingar, tex på jobbet. Även om jag är fenomenalt glömsk, så har jag lyckats lämna mina funderingar i "öppna tabbar" i hjärnan, så dom finns kvar där ännu bara jag gräver lite ;D ... Ännu..!

Jag borde dessutom gå igenom sådär på riktigt, årets happenings, har nog rätt bra uppskrivet var å när det ska fotas, men vet att jag har nåt icke-hästrelaterat event bort från min lista, å jag kommer inte på vad det var. Tackolov har jag väl klickat i "attending" eller "interested" på eventet på fb, så de e ju bara att kolla va de var därvia.

Vad jag oxå borde införskaffa (ajaj, de här blir dyrt), är en .. laptop.. ! Laptop å extern hårdskiva. Eller åtminstone en laptop. Finns ett par events jag ska på i sommar, eller iaf tänkte åka på, där jag kommer att fara med husbilen, å då kan man sitta å redigera foton i den sen efteråt...

Som sagt, tusen miljoner triljoner saker jag behöver.. Kamera, objektiv, batterier/batterigrepp (behöver jag till både 50D å 7D, å tro mig, dom e inte billiga, int nån av dom.. batterierna ligger väl på 100+ å batterigreppen 200+), ordentlig monopod, filter, laptop, fotoskrivare (så småningom), blixt, ett par reflektors sku inte vara helt tokigt heller..  Men viktigaste e väl nog 7D å objektiv... å batterier... å batterigrepp... åå... å.. Ni ser.. ! (fördelen med batterigrepp e att man kan kast in vanliga AA-batterier, om man int hinner/kan ladda akkuna)

Sen såntdär smått annat, som visitkort.. Jaja, jag vet, de låter så cheesyt, men när man e på tävlingar å folk kommer å frågar å man säger "joo, du hittar dom där å där, eller där å där" så kommer dom ihåg det i 5 minuter. Mkt enklare att kast ett visitkort i handen på dom, så har dom kontaktuppgifter å var dom hittar alla foton sen. Blir oxå att fixa om hela kuvat-sidan, samt laga en fb-sida. Fb-sidan e nog fysiskt fixad redan, dock inte publicerad, förrns jag.. tadaaaa, har fått igång firman officiellt, så jag vet om namnet godkänns... ! Som jag sa, "press enter and send"... Å ja, just de, blir troligen en ny blogg som är relaterad till firman, så denhär förblir min privata. Om jag nu inte kör 2-in-1 å börjar blogga på kuvat-sidan då. Kanske sku va smartare.. ! Å så insta då förstås...

Prislistan e väl någorlunda klar iallafall, bara lite frågetecken angående momsen, å till det behöver jag min FO-nummer, som jag inte har fått ännu. Håhå... ! Ja, å ett par ordentliga jobb-kängor borde jag införskaffa oxå, mina vanliga sommarsievis börjar bli så slut, så jag får ont i tassarna av dom :/ Å jo, brukar ha dom när jag e på tävlingar... Märker redan på jobbet om de e såna dagar då jag går mkt, att fötterna börjar moitta lite.. Dom e inte lika bra som vinterkängorna :S

Känns lite som en ond cirkel alltihop i det här skedet, jag behöver utrustning för att kunna förtjäna mera, å jag behöver förtjäna mera för att kunna skaffa mer utrustning! Håhå ;)

Här e iaf sommarens preliminära lista...

9.4 Dressyr - VH Vasa
10.4 Hoppning - E-pur Seinäjoki
16.4 Dressyr - JPR (regions)
23.4 Hoppning - JPR SPEEDEX CUP 1
1.5 Hoppning - JPR
7.5 Hoppning - Tavast
10.5 Hoppning - EssRy SPEEDEX CUP 2
24.5 Dressyr - EssRy
7.6 Hoppning - EssRy
11.6 Pedersöre Truckmeet
(11.6 Dagens Dubbel - EssRy)
15.6 Hoppning - Åminne SPEEDEX CUP 4 (Bara jag som inte hittar speedex cup 3?)
17-19.6 American Car Meeting - Nykaabi, Matchbox
18.5 Hoppning - Seinäjoki travbana
(29.6-3.7 FinnDerby - Ypäjä)
2.7 Hoppning - Nurk SPEEDEX CUP 5
2.7 Klacken Party - Björn Rosenström
7.7 Norvalla sommarfest - Kaj, Samir & Viktor
10.7 Shettis Cup - Kokkola
17.7 Hoppning - KGR Aluecup 4
29-31.7 Fälttävlan - Nurk
6.8 Hoppning - Ylistaro Lagmästerskap
16.8 Hoppning - EssRy Maskerad
19-21.8 Hoppning - Tuuri FM, ponny sh-mästerskap
25-28.8 Hoppning - Tuuri FM jun, yr, sen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar