söndag, april 10

For the very first time...!

... Så ska jag försöka mig på en seriös fotografering inomhus!

Har lånat ett 100mm 2.8 av en polare, å jo visst, risken är stor att 100mm blir för kort, beror helt på hur E-purs manege ser ut å var hindrena är placerade :/ Men det var de enda 2.8 han hade :/

Dessutom lånade jag favoritlinsen 70-200 4L. Allt som har L efter sig så ger en nästan orgasm. Canons lite mer påkostade objektiv, men tex just 70-200 4L har kommit ut i en nyare version, så därmed e dom relativt billiga nu. Begagnat kan man hitta för 300-400 euro! Å andra sidan upplyste en annan vän mig om att man ser ut som en noob om man har äldre versionen :P (Och prisskillnaden på dom 2.8 L objektiven jag sneglat på var 1400 euro vs 2200 euro...Så att...)

Jag hoppas på att få till några riktigt fina utomhus-situationsbilder, måste ju passa på när man har det objektivet till förfogande. Å andra sidan kommer jag att ha bägge ända till nästa helg, då jag ändå sku ha lånat 2.8an för inomhusdressyren vid jpr.

Så att jo, snart blir det att börja packa ihop sig å bege sig iväg till seinäjoki :) Har googlat mkt på just inomhustävlingar å objektiv, å många använder sig av 2.8, så i teorin borde jag ha en chans att få till nåt vettigt. Sen var det ju de där med längden då :/ Men det kan man omöjligen veta på förhand..!

157 starter + klubbklassen var det idag, så jag hoppas jag får låna ett strömuttag, för mina akkun kommer int å hålla för hela dagen! Nåja, kommer nog inte att vara där hela dagen heller, sista klassen var bekräknad att börja 17:20 eller nåt sånt, å man ska ändå ha i minnet att det tar 1,5h att köra därifrån. Insåg dessutom att det tar för länge å spara till nya kameran, så jag får nog investera i ett batterigrepp till 50Dn å ett par extra batterier :/ Visserligen har jag hittat så china-china, så jag får 1 grepp + 2 batterier för ca 80 euro. Å med batterigreppet får jag in vanliga AA-batterier i nödfall... så då ska man väl klara sig?

Ja-a, det blir minst sagt spännande idag! :) Vi ska hålla tummarna att jag lyckas få till nå som e säljbara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar