fredag, april 29

Long time, no skåda.

... Det kan man väl börja säga.

Har varit sjuk, riktigt ordentligt sjuk, och inte helt tillfrisknat ännu efter 2,5 vecka. Feber som varit över 39 grader (som jag inte har haft sen jag gick i lantis... feber öht e väl 2-3 år sen jag hade?), riktigt extrem hosta, å lite annat smått å gott. Snorig har jag inte direkt varit, så skönt att man åtminstone slapp det. Däremot hostan hänger kvar, vissa dagar bättre, vissa dagar sämre. Ibland på nätterna får jag såna hostattacker, så jag knappt hinner andas emellan.

Lyckades smitta både kära mor (som iofs inte har nåt immunförsvar nåmer) å farsan, morsan fick lunginflammation (ännu pågående), å farsan har haft feber å sjuk hals.

Orken har väl varit det mest påtagliga (eller nåja, beror på vilken minut man frågar mig.. ), vissa dagar har det varit extremt tungt på jobbet, å jag har fått sitta å flåsa ut efter att jag tömt en roskistunna..! Vissa dagar har det gått riktigt enkelt.

Gick ner över 5 kg oxå på denhär tiden, men visst, ingen matlust på en vecka, mådde illa å var yr å vinglig - vem fan vill äta då? Börjar återgå till normal matmängd nu (tackolov, behövs ju för energin!) men vikten fortsätter rasa, så de e rätt skönt :) Den stog stilla rätt länge, så de var skönt med ny fart nu. 20 kg till, så har jag nått matchvikten! :D Nåja, tveksamt att jag når den med min nuvarande situation, tror nog det krävs förändringar i träningen för att nå det sista.. ;)

Nåt som irriterar mig är att jag tydligen inte ännu heller e registrerad i förskottsuppbördsregistret. 6 veckor sen nu! Grrr... Det sätter lite käppar i hjulen för mig nämligen. Frågade Sanna om mina priser ska innehålla moms, å hon behöver kolla upp det genom registret, men när hon int kan kolla upp det, så kan hon ju int säga varken bu eller bä åt mig, å jag kan inte sälja nåt förrns jag vet! Riktigt irriterande...! Å andra sidan har ju alla tävlingar hittills måsta hållas inomhus pga det härliga väder vi haft, så jag har varit lika tjurig över det. Å tredje sidan, så har jag nog inte haft nån ork heller när jag varit sjuk... !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar