lördag, oktober 22

I brist på annat...

... Ja blir så trött.. (finns en orsak vaför ja har en etikett som heter så höhö) ;)

Var å shoppa lite garn idag, kom på att jag ska laga grytlappar åt mig själv å mitt hem som jag aldrig verkar komma till. Färgalternativet blev förstås svart å nån slags blå, hade hoppats på att Marks sku ha soft cotton så sku jag ha tagi nån såndär lila/rosa å laga åt morsan ti köket, men de hade dom inte.

Så det blev Sandnes Fritids och Sandnes Mandarin Grande. Tänkte försöka virka av mandarin och sticka/tova av fritids. Har aldrig tovat förut, men hur svårt kan de vara? ;) Skaffade en ny rundsticka av Addi oxå, fattar inte varför jag inte testat på dessa förut? Garnet glider lätt, å int har dom nån jävla skarv som garnet fastnar i heller. Å framförallt behöver man inte limma fast kabeln som farsan fått göra på en stor del av mina novita rundstickor.

Hade nästan fått ihop en hel samling av alla storlekar å alla längder på rundstickorna av novita, när jag insåg att de e Addi som gäller. Visserligen e de ju bra att ha en extra uppsättning ifall man vill påbörja nytt projekt å stickorna är upptagna.

Nå, hur som helst, påbörjade virkandet av ena grytlappen, tänkte försöka på dubbelvirkning, men har väl virkat sisådär 6 varv, å de känns som de blir en enda korv, så e inte helt säker på att jag gjort rätt. Eftersom jag tröttnar fort på en grej, så måst jag ha nåt jag kan variera med (som om jag inte sku ha det?) så jag fråga morsan om hon ville ha en poncho, så nu blev det en sån oxå av lite garn som jag inte vet vad jag ska göra av. Tänkte försöka få bort lite, men vet inte riktigt vad jag ska laga av allt heller.

Nåja, nog kommer man väl på nåt tids nog. Nu fortsätta med Ponchon å kolla Black Beauty å drömma om en viss herreman ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar