onsdag, oktober 5

I-landsproblem....

.... Jag har på tok för mkt garn som jag inte vet vad jag ska göra med!

Jag har ett alldeles underbart grafitgrått mjukt maskintvättbart garn som heter Janne, sku ha gjort en onesie åt M, men den blev aldrig klar innan han blev för stor.

Den här tröjan sku ja tex vila laga åt mig själv, men tror ni jag har rätt sorts garn? Å sku jag råka ha rätt sorts garn, tror ni jag har tillräckligt? Å tror ni det finns att fås mer av det garnet? Å tror ni ens jag lyckas ha någorlunda rätt stickfasthet? Nej, nej, nej och nej.


Man tröttnar ju lixom på att ens försöka när det aldrig blir som man tänkt. Se bara på evighetsfilten. Med den stickfasthet jag mätte ut så sku den ha blivit typ 150x180? Alltså enligt vad jag har stickat 10x10cm. Men nej, den blir 200x250cm eller nåt sånt, så de sket sig rätt brutalt. I det fallet spelar det inte så stor roll, men om du tänkt göra en tröja i stl S å den blir XXL, då känns de ju lite... sisådär. 

Sku vila laga knähöga sockor åt mig, men tror ni dom passar på mina vader å lyckas vara stl 39? Nej. 

Sku ju även vila ha min stjärnfilt/julfilt i dubbelstickat rött å vitt, kollade nyss att vitt får jag fortfarande tag i, men rött finns inte kvar. Förstås. Tror ni det räcker det jag har? Knappast. Å vet ni hur krånligt det är att försöka få en förbaskad stjärna på mitten av en filt? 

Kom ju faktiskt på nu att jag har en knähög socka, lite slapp i vristen å uppe vid knäet är den, men knäet kunde man fixa till me att sy in gummiband, så sku dom hållas upp bättre. Dock vet jag inte om jag hade skapat detta mönster själv eller hur tusan jag hade gjort, men nog har ja väl sparat beskrivningarna nånstans... tror jag :S Inte så snygga, men praktiska. Varmt garn! Å rätt så sköna..! 

Nåja... nu har jag fått härja av mig litegrann, så nu e ja betydligt lugnare ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar