måndag, december 26

Dilemma dilemma...

... Ikearesan verkar bli av nu denhär veckan, å mittiallt fick man huvu fullt me funderingar igen.

Min fundering till garnförvaring har skitit sig brutalt då jag insåg att ställningen jag hade tänkt, int kommer att rymmas hit öht. Jag insåg oxå att garnet jag använder för produktionen som jag hade tänkt ha i Billy The Bokhylla, vill jag inte alls ha där, de e för oöverskådligt. Så det vill jag nu istället ha i plastlådor, med lock, under mitt soffbord. Försök nu sen funder ut storlekarna på dom plastlådorna när det finns trehundrasjuttiotolv olika storlekar vid Ikea.

Ytterligare har jag insett att jag behöver ett sidetable till soffan. Mitt nuvarande... jaa.. Alltå egentligen är det ett tillhörande sidobord till mitt gamla hörnskrivbord, men dock väldigt praktiskt då de e på hjul. Så nu har dagarna bestått av att flytta det mellan sängen å soffan. Eftersom det är tillräckligt brett som sängbord, dvs, så jag kan ha både surfplattan å dricka där utan att häv omkull nånting mitt i nätterna. Ett grymt bra bord som funkat ti de mesta om ja ska va riktigt ärlig. På åland fick de arbeta som prylbord i tamburen när man kom in.

Vilken tur att mams int for ti ikea då när de var planerat första gången, för dehär e saker jag inte sku ha hunnit inse till det. Men nu har jag insett. Och annat jag har insett är att lådor is the shit. Har en enorm skrubb, med hyllor (förmodligen bästa grejjen i hela läggan), dit ja får tråkat typ allt jag äger å har.

Har sånt jäkla dilemma med allt möjligt nu, så ja vet int vart ja ska ta vägen heller. Har släpat hit en massa högtalare, å jag tror int ens jag kommer att koppla i dom öht. Men int gör dom nån nytta hemhemma heller. Uff nää, de börja kännas så halvfärdigt här nu igen, när man hunnit lixom börja stadga sig å veta hur man vill ha det. Och hur man int vill ha det. Frustrerande minst sagt.

Borde göra mig av me enormt mkt garn oxå, mkt har jag planer för, men då tiden inte riktigt räcker till. Sen har jag nångång i tiden trott ja sku lära mig sticka hälar, så man sku kun stick sockor, men.. jag tror jag stickat en hel jävla häl i mitt liv. Plus att jag fullkomligt hatar strumstickor, så jag borde skaffa mig strump-rundstickor istället.

Jag har massor me garn som jag ska/kan använda till korgar och inredning, å de e nog bra, för som sagt, lådor kan man tydligen inte ha för mkt av.. Men åter igen, tiden!

Nåja, nog ska det väl ordna sig nog..! Så småningom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar