tisdag, januari 24

Bloggstatistik....

.. längesen man kollat på det.

Brukar vanligtvis bara tryna hur många som läst per inlägg, eftersom de står på "ingångssidan" när ja skriver in bloggadressen. Men tänkte jag sku ta en titt på Google Analytics å se va det säger.


Såhär tyckte GA för dom 3 senaste månaderna.. ! Intressant att hesa toppar sådär rejält över jakobstad. Ganska förvånande.. ! Fast å andra sidan vet jag inte hur mkt man ska tro på vissa.. va ska man säga.. Alltså när ja kollar "Events nearby" på fejjan, så påstår de ju att jag är i tampere. Så jag vet inte hur mkt man ska lita på lokaliseringen...

Sen har jag på känn att det här inte är frågan om unika besökare. Åtminstone stapeln längst ti höger visar antalet nya besökare. Nåja, det där lägger jag inte ner för mkt tankar på inte. Även om man blir lite nyfiken ibland.. !

Såhär tycker bloggens egna statistik, tror man ska lita ännu mindre på den. Här valde jag "hela tiden", alltså sen jag började blogga på denhär adressen, å jag hade de facto runt 430 inlägg, så ... Heja mig? ;D


Sidvyerna som står där, torde stämma rätt bra överens med sidvys-räknaren som jag har på bloggen, tyckte den sa nåt om 17 tusen?

Om jag faktiskt har sådär många läsare från USA, så tycker jag nog nästan lite synd om dom. Jag har ju visserligen google translate på sidan, men vi vet ju alla hur bra det fungerar. Och det fungerar garanterat int bättre av att jag inte skriver helt korrekt svenska heller.

Nåja, de va nu lite såndär slö info, i brist på annat att blogga om idag. Så att sådant! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar