söndag, januari 1

Gott nytt år.. !

I sedvanlig ordning så sov jag mig genom nyåret. Kollade lite memories på fejjan här tidigare, å såg att jag nog sovit mig genom flera nyår ;)

Igår var det soffläge hela dagen, hade varit vaken ti halv 1 (!!!!) på natten å förstås vaknat 6 på moron, så man var ju sådär lagom pigg. Efter "9ans kaffe" hade ja tänkt sova ett par timmar på soffan, men kollade en så spännande serie så... jag somna aldrig, utan låg där tills halv 8 på kvällen då jag hade sett alla avsnitt. Skam f.ö riiiktigt bra serie! Diggar man Gossip Girl å Awkward, så diggar man denhär serien oxå! Den ÄR precis så bra som alla säger!

Nå hur som hafver, halv 8 kravla ja mig upp från soffan i hopp om att kvickna till, men halv 9 insåg jag att jag fick ge upp, så kasta in en Duact så man sku få nå luft å gick å la mig. Sov sådär vackert till halv 8 morse!

Så nu sitter man här med moriskaffe, inte helt 100%, men betydligt piggare. Ryggen sku vila mörda mig efter att liggande.. ! Det blev mao inte så mkt gjort här igår. Men idag lär det bli iaf! Väntar nu mest på att folk ska börja vakna till här i huset så man vågar börja röra sig. Det heter väl kl 06, men brukar nog vänta till 9 på helgerna åtminstone.

Mina planer för idag är att få lite omrumsterat i köket, jag har vissa grejjer på fel ställen. T.ex medicinerna. Å nå plastpryttlar. Så det blir nog att försöka få nån sorts bättre ordning där. Medicinerna har jag haft i "kaffeskåpet", men de resulterar i att ja lyfter ner lådan på ugnen varje gång jag ska ha nåt, å dit lämnar den sen. Irriterande. Dom måste vara mer åtkomliga.. !

Ytterligare hade jag tänkt försöka få färdigt så långt, så jag t.o.m får nålat upp gardinerna i alla rum, böckerna på plats, å om jag e riktigt flitig, börja sortera mina mappar. Alltså egentligen hinna med sånt som ligger långt ner på prioriteringslistan. Skrubben är ett sånt exempel.. ! Sladdar ti datorn. Nu just har ja bara en skarvsladd så ja får datorn, skärmen å högtalarna ikopplade, således inte mina externa hårdskivor.

Nå om int annat, om ja inte hinner få färdigt allt idag (blir det nånsin färdigt?) så e de ju lite längre helg nästa helg.. !

Nåja, nu börjar nog klockan närma sig så mkt 9 så jag vågar börj på, dessutom har jag hört livstecken från nå grannar, så nu jävlars! :D Go moron å gott nytt år! :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar