fredag, april 14

Härliga dag..

.. säger jag nu, är inte alls så säker på att jag säger samma senare idag ;)

SquintSquad i farten här redan från moronen. Var ofantligt trött igår när jag kom hem, slappa på soffan en bra stund å hade tänkt somna där efter att ja käkat, men tji fick jag. En kaveri fråga om jag fått klar hemsidan (som inte har nån erfarenhet alls av sånt jox) å ja sa att .. de kommer nog å ta några programmeringstimmar innan jag e klar me den.

Nå, koka en kaffe åt mig där.. 8, halv 9 nånting, å satt mig ner. Jag vet sedan tidigare hur det går när man börjar med såntdär. Mittiallt var klockan halv 12.

Det var nästan lite kul igen å ta på sig squintsquad-glasögonen å nörda ner sig, däremot behöver man inte skriva ren å skär text numera, som förut ;) Nu är jag ingen expert, å aldrig varit, HTML4 var relativt nytt då när jag pysslade på me sånt. Har aldrig heller satt mig in i andra språk.

Men nu däremot är det lite enklare, kör med wordpress (som jag tror jag nämnde?), så det är mer såndär.. inte kanske drag-and-drop system, men väldigt mkt enklare än tidigare.. som sagt :)

Lite måst man skratta såhär i efterhand (efter igår), när man stöter på problem. Saker försvinner eller är inte där man har tänkt att dom ska vara. Vill att besökarna ska kunna välja språk på sidan genom att klicka på en flagga, å jag fick inte fram den finska flaggan hur jag än gjorde! På svenska sidan fanns en svensk flagga å på finska sidan fanns en svensk flagga, men den finska flaggan var spårlöst försvunnen! Nå, nog fixa jag det till sist nog, men man kan ju inte låta bli att dra på munnen lite.

Sen sku det definitivt underlätta oxå om jag var verkligen bekant med wordpress, har petat på det förut, men de e såpass många år sen så jag minns inte riktigt. Börjar få en relativt lång lista med saker som ska fixas på sidan, men vissa saker vet jag inte hur jag ska lösa rent utseendemässigt. Så de e sånt som får komma senare.. :)

Annat då? Jovars, stora saker på gång här snart eventuellt, så de e spännande tider vi lever i. Kan tänka mig att en del vänner klurat ut va de handlar om, men om inte, så får man vänta tills det blir mera klart ;)

Hade tänkt handla lite mat idag, men som de ser ut nu, så lär ja väl int kom mig utanför dörren förrns ikväll ;) Ska vara chaffis ikväll då vi e ett gäng på ca 15 pers som ska till FAF å käka å fira lite. Så det ska bli himla skoj! Ser framemot det kan man ju minst sagt säga, även om jag ska vara nykter ;) Men tror inte jag hade lyckats få nån chaffis ändå, så likabra å va nykter, å så sparar man lite pengar då oxå ;)

Den här långhelgen har varit väldigt efterlängtad, varit lite mkt på gång för min del. Har inte ens hunnit/orkat plantera om plantorna, disken hopar sig, nåja, kläder har ja inte så mkt å tvätta, iom att jag typ bara haft på mig arbetskläderna. Enda programmen jag faktiskt planerat in denhär helgen är just det ikväll å sen ti ma&pa på söndag, har tänkt kolla på en dörr å kapa av den, å göra lite andra utomhussysslor om vädret tillåter. Päronen börjar bli till åren, å farsan har svårt att göra nåt alls nu när han går me kryckor (eller ja, en iaf), så man får ju hjälpa till lite mera där hemma. Blir nog jag som byter däck på båda bilarna i år ;)

Nåja, dags å börja göra nåt vettigt nu! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar