måndag, april 3

Lätt förvirrning...

.... minst sagt!

Min messenger hade slutat toima, det lixom bara lämna på "ansluter till nätverk", trots omstart av telefonen. Sen tog jag bort appen, å installera den pånytt å så kom de samma sak å en chatbubbla från messenger "Tack för att du använder facebook messenger..." osv. Nå, hade googlat fram info att det inte längre kommer att toima för win 8.1, så höll på börja gå över till whatsapp istället som nödlösning. Igårkväll, klicka jag in på meddelandet från messenger å där stod en lång radiramsa om att uppdatera facebook ti nyare version, så sku jag kuna nå mesen därifrån. Nå, int vet ja riktigt hur å var å när, men ja fick int uppdaterat fb nå, för .. janå, int vet ja riktigt. Ti sist kom jag fram till att jag tydligen måst uppdatera till win10mobile å me min vanliga otur så brukar ju inte det gå.

Fick ju inte uppdaterat lillebror 800 från win 7 till 8.1. Nå, hu som helst, ladda ner nå såndär som checkar om de går ti uppdater telefonen, å döm om min förvåning då de kom "Grattis, du kan nu uppdatera din telefon" eller va de nu sto, sååå.. de börja man me igårkväll då.

Är ju van med win 10 från datorn, men på telefonen e de lite ovant ännu :D Det mesta är väl som det brukar vara, lite annolunda layout å sådär, å de där med livetile e ... janå, det ska egentligen inte vara borta, för på datorn finns det, å sen hade jag min omslagsbild från fb, som bakgrundsbild på fb på telefonen å det hittar jag inte riktigt ännu. Nåja, måst se på sånt ikväll då man har tid å ställ den som man vill ha den. Några app-rutor var tomma efter uppdateringen.. Alltså såna...


Å de stör mig lite att jag inte kommer på vad de e jag har haft där. Men jag lär väl komma på det när jag sen saknar det. Det här är en av skillnaderna vs android som ja gillar. Jo, du kan kasta om å ordna som du vill ha på din android, men ja gillar inte de där att du inte kan placera exakt var du vill. Sen kan man ändra storlek på rutorna, 3 olika storlekar å de e nåt jag oxå gillar. 

Den blev lite snabbare den här telefonen nu, så de e ju najs. Men man måste väl bara försöka vänja sig me dehär nudå, brukar gå fort när de e win os, android tog mig 3 månader för att förstå mig på... Tills man börja hitta var allt fanns osv. 

Hade kalas här i helgen oxå, å de blev nog helt bra. Lite full rulle kan man säga att det var från morron till kväll :D Fick riktigt fina presenter! 

Rörremppan börjar här idag... Huhhu. Och tyvärr så håller dom på till kl 18 på kvällarna. Det var lite skit minst sagt, trodde dom sku sluta 16 eller nå sånt jag. Men men, man får väl bara försöka överleva, är ju bara ett halvår kvar tills dom e klara så... jej. Avloppsavbrott mellan 8-18 idag, så man får väl emigrera ti ma&pa tills efter kl 18 då. Har lagt upp postit lappar i vessan så ja ska kom ihåg att inte spola eller nåt sånt ;D 

Husfeber har jag oxå fått. Bara för att en polare som var hit i lördags, ska köpa hus. Så lite krävs för att trigga igång en feber för mig ;) Vet om ett parhus på jättebra ställe, jättesnyggt (en vän som säljer, så jag har varit in i huset å sett), men lite väl dyrt för mig :( Vilket harmar mig ännumer... ! 

Nåja, dags ti hopel iväg på jobb nudå! Vet int va som hänt me tiden, men aldrig förr har den gått såhär fort iaf! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar