söndag, mars 26

Full Rulle..

.. Kan man ju säga att det har varit idag!

Rakade doggarna igår, å ack så glada dom blev. Alltså i shit you not, när dom springer med reven före som vi brukar säga, så mattorna bara yr! De här fick mig att inse att ja måst sy klart pyjamasarna åt dom idag. Blev lite stressigt kan jag medge, eftersom jag inte hade passat in mönstret helt bra å konstigt nog så... näe. Twinky är liten å späd, men jädrans vilken bringa hon måste ha, för tammetusan, man vill inte få i framtassarna. Sen resten av dressen slappa som tusan. Sen blev dom lite för långa oxå, för T gör det inte så mycke, hon har mer sluttande svans, men C som har den rakt upp, blir för spänt för henne.

Nå, hur som helst, så sydd jag hastigt ihop 2 st i morse, som sitter som .. ja vet int va. Medans jag höll på med detta så hade morsan skickat sms om vi ska fara ti prisma idag, å de lät helt bra, så när jag var klar med dresserna for jag dit, käka söndasfrukost, sen länsa jag lite skåp på grejjer som morsan int behöver mer å så for vi å handla. Har lite mera råvaror nu, sådär ifall man kommer på att man vill laga nå gott helt plötsligt, som tex blåbärspaj, nu kan jag enkelt släng ihop en sån. Int kommer man ju ihåg allt man behöver till allt, men vartefter jag läser olika recept så inser jag va jag behöver till. Så idag fick jag en hel del sånt införskaffat.

Satt å hade lördagsmys för mig själv igår, dvs drack kaffe, hade på tvn, å läste i min senaste trädgårdstidning. Visste inte om ja sku börja skratta eller gråta, då man talar om omskolning. Man skolar om plantorna. Man planterar inte om, man skolar om. Seriöst?

"När plantan har fått sina karaktärsblad, är det dags för omskolning" 

Vafan? Svenska å man får börja bildgoogla för att förstå nåt? Nåjo, nu vet jag iaf vad hjärteblad å karaktärsblad är (sen om jag ser skillnad på dom är en annan fråga), å vad man gör när man omskolar. Och på tal om det, så såg jag att de börjar nog bli dags så småningom för flera av dom.


Vaaar e solen?




Lite roligt att 4 av 4 gurkfrön tar sig! :) 100%



Ena fredskallan :) 




Chilin å paprikan! Växer så de knakar.. Nästan. Dom sku måst få börja flytta i andra krukor snart!



Turbotomaten! Utmanar nästan paprikan å chilin i växtsnabbhet! 

Sku egentligen måst börja förbereda mig lite inför nästa helg, då ska de bara nämligen vara att städa å sen baka det som ska bakas. Blir trött av bara tanken! ;D 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar