onsdag, mars 22

Ikeakaos.

... Nu har jag officiellt bestämt att det ordet existerar. Det betyder kaoset som uppstår när man får hem sina ikeaprylar :P

Var definitivt det här, söndakväll blev det så sent, så då börja ja inte med det, samma sak i måndags, blev lite spontanshopping för mig å morsan efter jobbet, å var så himla trött när ja kom hem, sovit dåligt ett par nätter. Så igår börja jag på. Fick ihop kryddhyllan, ena piedestalen (den andra har jag inte beslutat mig ännu om ja ska skruv ihop den nu, eller vänta tills den första kan flytta ut på balkongen), samt växthuset.

Sku definitivt måst googla fram va de ska vara för utomhustemperatur innan man kan börja flytta ut allt. Säkerligen inte minus på nätterna iaf.. !

Å när morsan å jag var på shopping (jagade plastkrukor), så for vi till sunds till sist, eftersom det tydligen är förbannat svårt å hitta runda plastkrukor som är 11cm nån annanstans, så hitta morsan fredskallor ti specialpris, så hon tyckte jag behövde få 2 st! SÅ fina är dom! Så lycklig! Okej, seriöst? Man blir löjligt lycklig över 2 blommor?

Jag börjar nästan bli lite rädd för mig själv på riktigt, jag undrar om allt det här är en flykt från nånting? Men jag vet inte heller va det riktigt sku vara ja sku fly från? Nääe, int kan de ju va de? Redan 2015 så tjata ja på morsan att vi sku odla nåt i lådorna farsan hade fixat fram, å vi odlade ju faktiskt potatis å morot å lite kryddor där då.. !

Det är fortfarande väldigt kaos här ännu, för att växthuset å piedestalen inte har sina rätta platser ännu. Har lite pafflådor sparade för framtida flytt, som jag har på mitt kläskåp i tamburen, dom ska flyttas i sovrummet i skåpena ovanför klädskåpet där. Sen ska mina garnlådor flyttas på skåpet i tamburen, å resten i skrubben som inte ryms där. Ja, å så ska billy the bokhylla flyttas oxå, å sen först får jag plats med piedestalen å växthuset. Som sagt, tills man kan flytta ut dom.

Blomlådorna och kryddhyllan sku ja kuna flytta ut redan, men ids int göra det förrns jag har städat balkongen. Å tror jag satsar på det på torsdagar då man får damma mattor från balkongen, lär nog damma ändå. Så det blir ett projekt i morron om det är någorlunda torrt väder.

Väntar nu på att plantorna ska bli så stora så jag kan plantera om dom i större krukor. Borde dessutom verkligen så mera nu, tror jag får så mera purjo å jordgubb, dom verkar inte vilja ta sig. Å inte oreganon heller. Har skaffat näringspinnar som ja ska stick i jorden å se ännu om dom sku vakna till liv.

Nåja, dags att bege sig mot jobb då. Helt otroligt att det inte kunde vara en onsdag med torr asfalt å strålande solsken. Nej, en sån onsdag har jag inte sett på flera veckor *mumlar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar