söndag, mars 12

Gäsp...

... Kom lite av mig här... Började aktivt denhär moronen me att se klart Bones, sen planterat klart lite frön å ordna på blombrädet (börjar bli fullt där nu), hann printa ut lite mönster, rita av dom på smörpapper å höll på printa ut mönsterbeskrivningen.. Men sen for energin ur mig. Nu är jag på lite tupplurs-mode, men försöker hinka i mig kaffe så ja int ska somna. Ska nämligen å rida Fantastiska Fanta idag! Känner mig SÅ taggad!

Vill föröska ta upp träningen där vi sluta i höstas, men jag behöver få tibax lite kondis å Tanttis oxå! Sist jag var å rida, så var de väldigt halt, så vi red i ena beteshagen, men fanttis e lite fotöm, så de gick inte så fort framåt, destomer styrketräning! Nå, hursom helst... Ja just de ja, trotslånga pausen för oss båda så fick jag henne ändå mellan hand å skänkel sist, fast jag inte kunde rida framåt ordentligt! Marie sa att plan e i bra skick nu, så de lär ju åtminstone gå att rida framåt idag! :) Å ja, favoritfarbrorn Provisio ska vara med me en matchande ryttare, så de ska bli fruktansvärt kul å se! Har ju mest sett Provisio med nybörjare.

Marie hade taggat mig på ett foto från ifjol på fanta å jag måste säga att herregud va hon va fet! Fanta alltså, inte marie ;D Man ser riktigt fettvalkarna vid bogen, å magen hänger nästan ner ti knäna! Har sagt åt marie att ja tycker hon blivit mindre svankryggig, men int e de ju fan omöjligt då man ser hur mkt smäckrare hon blivit å tränat mera ryggmuskler!

Ska se om jag sku lyckas få in fotot som marie la upp, men kör me bloggerappen via plattan så vet int om de lyckas ;D  Ja jag verkar få in det, men vart de hamnar så vettefan

Borde tagga lite, lägga upp målen för i år, samt skriva riddagbok. Målen borde jag fundera på, kortsiktiga å långsiktiga, vad som är realistiskt för vår del. Det roliga är att fanta kan. Och jag kan. Åtminstone i huvu Men fanttis behöver kondis å styrka å jag behöver få mina muskler att göra rätt. Ja, där e ju iofs ett slags mål, men tänkte mera sådär konkret. Om man endera tar det i rörelser, banor eller hur man gör det. Det sku vara me den där dressyrbanan med bedömning ;) Då sku man åtminstone kuna jämför procenterna, men sku ju behöv va nån "utomstående" då. Jag vet ju oxå att fanta har en mkt svagare sida, även om galoppen e så mkt bättre i det varvet, när hon får igång galoppen!

I början på förra säsongen så orkade jag inte ens jobba fram rätt galopp (tror de va vänster som va den svåra...? Eller va de nu månne höger?), å i slutet red vi 10m volter i den galoppen! Nåja, kom lite av mig här igen, börja fundera på hundkläderna :D snart dags ti dra på sig ridkläderna å sen fara via biskopsgatan efter furminatorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar