söndag, augusti 20

Ledig dag och rastlöshet.

Nog e de bannemig underligt när man längtar efter en ledig dag, å sen då man har en, ja då tammefan e man så rastlös så man klättrar på väggarna.

Mycket av mitt jobb med firman, består int alla gånger av att stå bakom kameran, utan mer "pappersjobb". Okej inte pappersjobb i dess riktiga bemärkelse utan mer... datorjobb. Planering, fundering, kritisering, inspirering, fundering igen, redigering osv. Det blir lixom lite inbakat med allt annat man gör.

Jag kan spendera en dag mer eller mindre framför datorn, men trots att jag ser på tex netflix (speciellt om ja ser på datorn) så brukar man ofta skriva ner nå tankar gällande firman tillika.

Så, i morse jobba jag faktiskt lite med firman, fixa en sammanfattning av gårdagens kurs, la upp det materialet, samt kollade upp lite länkar åt kursdeltagarna. Sen 9-tiden for jag med farsan ti kokkola, då han sku på VR-jobb dit, å dom int alls had blivi i närheten klara igårkväll. .. ... (varför e jag inte förvånad?) Nåjo, kör hem saaben å sen... sen har jag faktiskt varit riktigt ledig. Legat på soffan med doggarna å kollat mythbusters. Å förstås somnat oxå.

Visst har jag massor med saker jag kunde göra sådär firmamässigt, men jag orkar lixom inte med denhär laptopen. Bildredigering funkar definitivt inte, inte har jag några vettiga program, inte ens word. Att den sen e seg som sirap gör inte saken mkt bättre heller.

Å jag vet att trissar jag igång mig själv med firmafunderingar, ja... då lär ja int sluta i tid. Söndagar brukar vara såna, att då e ja mest på hugget å taggad för olika grejs gällande firman.

Så vad har detta resulterat i nudå? Jo, att ja kollat igenom pedersöre, larsmo och jeppis arbis för att hitta nå intressanta kurser. Vet nog redan 2 st som ja länge varit intresserade av, men... sen vet ja å att.... tiden..Hinner jag? Den andra frågan är om man håller, eftesom bägge kurserna e fysiskt krävande. Men sku göra gott för vikten iaf, men frågan e väl hur många skador till ja sku dra på mig ;D För det finns ju int nå mellanting för en vädur, de e antingen allt eller inget ;D

Så.. tja. Mjo. Men å andra sidan e dessa 2 kurser årligen återkommande, sååå.

Sådär officiellt torde det här nudå vara min 2a lediga dag denhär månaden, om ja nu int räknar med de lilla jobbet jag gjorde i morse. Så att sådant....!

1 kommentar:

  1. Anonym07:49

    Du borde lägga upp en länk till din "shop", här på sidan.
    Kanske du har en redan, men jag hittade ingen. Och andra sidan så är det ögonen som man först blir blind på.

    Beo

    SvaraRadera