tisdag, augusti 15

Örr....

.. först å främst, Välkåm bäck Beo! Och jo, jag fick infon från moderskeppet att de handlade om ett "riktigt" macroobjektiv :D Lite oskärpa på 70mm 2.8 vilket e jäkligt synd, annars riktigt bra lins! Får satsa på canons L-serie sen då man har råd med det :D


So what else?

Idag förflyttar jag mig ti vinden hos ma&pa. Badrumsremppan börjar här idag, å ja vet int... ja har int varken ork eller lust ti spring ner ti källarn mitt i natten när man ska på vessan. Så.. ja emigerar bort istället.

Det ska bli så ofantligt skönt när de e klart här, de här e sista från insidan nu (utsidan fönstren e kvar, men de stör som tidigare sagt, inte mig). Sen får man lixom bo här i lugn å ro. Har varit lite stressande nog sålänge, mest för att man inte vetat när dom kommer å gör vad å sådär. Men som sagt, bara jag orkar 2 veckor nu (enligt schemat deras), så e de över sen!

Fotokursen min blir av, riktigt skoj! Lite svalt med intresse för kursen å de e lite tråkigt, då man ändå börjar se fler å fler som fotar nu igen, så boomen är på väg uppåt.

Själv suktar man som vanligt efter mera utrustning, men ... De får komma inom sinom tid. Så mkt jag sku kunna köpa nu före, men ska nog satsa på kamera som nästa, å där lär jag ju aldrig kunna bestämma mig. Den kanske e den dyraste investeringen som ligger på, men kanske och den nödvändigaste. Räknar med att ha objektiv så jag klarar mig ett tag framöver nu iaf.


Nåja, dags att börja packa ihop sig å sen iväg på jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar