onsdag, januari 14

Garnmaniac

Jag tror man blir det automagiskt när man börjar sticka/virka. Manisk på att shoppa garn. Har hållit mig relativt lugn nu ett tag med att påbörja nya projekt, men idag fick jag en suverän idé. Har 2 aktiva projekt på gång, andra sockan ti mina röd/vita (jul-)sockor, samt ett par knäsockor från novtiaknits. Med aktiva ufon menar jag dom som är på skrivbordet... Ufon finns det nog gott i min hylla.

Nåja, för att få nån röd tråd i det här hela, så detta är det ufo jag hållit på med nu senaste dagarna... Novitaknits sockorna då alltså...





Det andra aktiva projektet har då varit mina röd/vita knäsockor, där jag har den ena färdig... 



Å jo, hälen ser oproportionerligt stor ut, speciellt sådär, men e nog helt lagom..!



Nå, ett annat projekt jag har kikat på rätt länge är en newsboy hat


Enda problemet här i stan e att det ine finns nåt tillräckligt "super bulky" garn, köpte de största jag hittade på marks (som var svindyrt!), men det är för tunt, plus att dom hade bara 2 nystan av samma färg (å jag vill inte blanda färger), så det sket sig. Googlade lite på nätet å hittade Järbo Elvira (som säljs i 4 städer i finland, varav närpes e de närmaste) å blev såååå shoppingsugen. Saken har inte varit bättre då man sett folk ladda upp bilder på rustagarn för 5kr nystanet... (billigaste ja har sett här e 1,50 för ett babygarn)... Nå efter att man vari lite grinig en stund så kom ja på en fenomenal idé. Hade för ett tag sen inhandlat svart av samma garn som jag använt ti dom röd/vita sockorna (som e supermjukt å skönt!), 4 nystan, å lägger man ihop 3 trådar av samma så får man det tillräckligt tjockt :D

Så jo, den där känslan när man bara MÅSTE shoppa garn, eller när man ligger i sängen å håller på somnar, å lusten att virka/sticka kryper på en.. Jaa... Obeskrivligt jobbigt :S Tackolov e ju de här en av mina billigare hobbyer, men den där maniska känslan är något jobbig! 

Nåja, nu återgå till nåt av projekten.. vilket? Ja det har jag inte bestämt mig för ännu ;D 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar